Strona główna » Wiadomości » Tabor » Alstom podpisał ogromną umowę ramową na dostawę do 750 EZT dla Irlandii. Wyprodukuje je fabryka w Chorzowie

Alstom podpisał ogromną umowę ramową na dostawę do 750 EZT dla Irlandii. Wyprodukuje je fabryka w Chorzowie

Redakcja
Mat. Alstom

Alstom podpisał dziesięcioletnią umowę ramową z Iarnród Éireann, narodowym irlandzkim przewoźnikiem kolejowym na dostawę maksymalnie 750 elektrycznych zespołów trakcyjnych X’trapolis.

Podstawa umowy obejmuje dostawę 19 pięcioczłonowych EZT wraz z 15-letnim utrzymaniem jednostek. Podstawowa wartość umowy to 270 mln euro, natomiast warta uwagi jest opcja, która przewiduje rozszerzenie umowy na dostawę łącznie do 750 elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Alstom jest zachwycony, że został wybrany do dostarczenia nowej floty DART+. Irlandia jest dla nas bardzo ważnym rynkiem, a nowa flota pojazdów elektrycznych i akumulatorowych X’trapolis to duży krok w kierunku uczynienia kolei jeszcze bardziej zrównoważoną, jednocześnie zmieniającej doświadczenia pasażerów w regionie Greater Dublin i poza nim – powiedział Nick Crossfield, Alstom. Dyrektor Zarządzający Alstomu na Wielką Brytanię i Irlandię.

Podstawowe zamówienie dotyczy 6 pięcioczłonowych EZT-ów oraz trzynastu pięcioczłonowych EZT-ów z zamontowanym systemem bateryjnym. Jak informuje Alstom, jednostki X’trapolis mają być zdolne do pokonania ponad 80 km na zasilaniu bateryjnym. Energia zmagazynowana w systemie akumulatorów będzie uzupełniana poprzez stacje szybkiego ładowania w wybranych lokalizacjach końcowych oraz poprzez rekuperację – czyli odzyskiwanie energii w trakcie hamowania pojazdów. Nowe pojazdy będą jeździć po torze 1600 mm (rozstawie irlandzkim) i zasilane będą napięciem 1,5 kV DC.

Ta umowa ramowa z Alstomem będzie miała kluczowe znaczenie dla transformacji naszych usług i naszych klientów, a także pomoże nam w Iarnród Éireann osiągnąć nasze ambicje bycia kręgosłupem zrównoważonej sieci transportowej Irlandii . Cieszymy się, że możemy współpracować z Alstomem w zakresie świadczenia rozszerzonych usług na obszarze aglomeracji Dublina, ulepszonych obiektów dla naszych klientów i czystszego środowiska dla naszego kraju – powiedział Dyrektor Generalny Iarnród Éireann Jim Meade.

Jednostki X’trapolis zostaną przystosowane do sieci Dublin Area Rapid Transit (DART). Każdy pięcioczłonowy pociąg będzie długi na 82-metry, miejsca znajdzie się w nim dla 550 pasażerów. Nowe EZT mają być dostępne dla osób z niepełnosprawnością. W pojazdach przewidziano także haki na rowery oraz co ciekawe punkty do ładowania elektrycznych hulajnóg i rowerów.

Alstom w ramach umowy ma dostarczyć także platformę HealthHub™, a wraz z nią Train Scanner – podobny do tego, który możemy spotkać w Warszawie – więcej informacji.

Nowe pociągi mają już wyruszyć w trasę w 2025 roku, a jak informuje RailJournal.com, będą one produkowane w chorzowskim zakładzie Alstomu.

Zobacz również: Byliśmy w fabryce Alstomu w Chorzowie. To jedna z największych fabryk taboru w Europie [ZDJĘCIA]

Mat. Alstom

Mat. Alstom

Mat. Alstom

Mat. Alstom

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x