Strona główna » Wiadomości » Przewozy pasażerskie » RegioJet rozważa uruchomienie pociągu z Warszawy przez Berlin i Amsterdam do Brukseli

RegioJet rozważa uruchomienie pociągu z Warszawy przez Berlin i Amsterdam do Brukseli

Redakcja
Mat. YT / "Martin96 - pociągi CZ/SK/PL"

Czeski, prywatny przewoźnik rozważa uruchomienie międzynarodowej trasy, która rozpoczynałaby się w Polsce. Wcześniej rozważano wyłącznie wariant przebiegający z Pragi, teraz w grę wchodzi rozgałęzienie w Berlinie do Warszawy.

Jak poinformowała Rzeczpospolita, RegioJet złożył wniosek do belgijskiego regulatora rynku o otwarty dostęp na trasie Praga – Berlin – Amsterdam – Bruksela – Ostenda. Ale co ciekawe w dokumentach pojawiła się dodatkowa relacja, z Berlina do Warszawy. Oznaczałoby to rozgałęzienie połączenia w Berlinie do Pragi/Warszawy. Pociąg miałby jechać z Frankfurtu nad Odrą po polskim odcinku: Rzepin, Świebodzin, Poznań, Wrześnię, Konin, Kutno, Łowicz, Warszawę Zachodnią, Warszawę Centralną do Warszawy Wschodniej.

Przypomnijmy, że RegioJet chce od 2022 roku uruchomić połączenie Praga – Drezno – Berlin – Amsterdam – Bruksela. W przypadku połączenia z polskim odcinkiem, również mowa o roku 2022.

Uruchomieniem połączenia na trasie Warszawa – Berlin – Bruksela jest również zainteresowane PKP Intercity. Jak podaje RP.pl, taka relacja miałaby być jednym z elementów koncepcji Trans Europe Express 2.0, zapowiedzianej we wrześniu ubiegłego roku przez niemieckie ministerstwo transportu (właścicielem marki TEE jest Deutsche Bahn). Jeżeli zarówno RegioJet, jak i PKP Intercity udało się uruchomić nocne połączenia na trasie, oznaczałoby to, że państwowy przewoźnik miałby realną konkurencję na torach.

RegioJet będzie składać wnioski o otwarty dostęp do kolejowych urzędów poszczególnych państw. Czeski prywatny przewoźnik utrzymuje, że połączenie zacznie funkcjonować w 2022 roku. W godzinach wieczornych pociąg wyruszałby z Pragi/Warszawy, by rano kolejnego dnia być już w Brukseli. European Sleeper i RegioJet przy realizacji projektu będą współpracować z innymi przewoźnikami, również w tej kwestii, aby bilety na połączenie były dostępne w każdym “przejazdowym” kraju. Połączenie byłoby obsługiwany zarówno przez wagony sypialne, jak i wagony z miejscami siedzącymi (ze znaczną dominacją wagonów sypialnych).

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x