Składy zastępcze za nieczynne Pendolino-Urząd Transportu Kolejowego tłumaczy jak i kiedy składać reklamacje w celu uzyskania rekompensaty.
Pasażerowie mają prawo do rekompensaty w przypadku przejazdu w mniej komfortowych warunkach – informuje Urząd Transportu Kolejowego. Możliwość ta przypominana jest w związku z wagonowymi składami zastępczymi, które PKP Intercity proponuje podróżnym w czasie wyłączenia z ruchu pociągów ED250.
Tak jak w przypadku uszkodzonych pojazdów Pendolino przewoźnik nie mogąc zrealizować przejazdu takim składem, jaki deklarował początkowo organizuje inne składy zastępcze bądź autobusową komunikację zastępczą. Pasażerowie mogą skorzystać z takich opcji. Gdy pasażer zrezygnuje z odbycia takowej podróży może ubiegać się o 100% zwrotu kosztów biletu. Przy zwrocie biletu nie powinno być pobrane odstępne. Podróżny musi posiadać poświadczenie o niewykorzystaniu danego biletu przed upływem jego terminu ważności.
Podróżni, którzy mają bilet na kategorię Express Intercity Premium (EIP), a którzy zdecydują się na przejazd zastępczym składem wagonowym może ubiegać się o wyrównanie opłaty za bilet do ceny właściwej dla Express Intercity (EIC).Szczegółowe informacje o tym jak składać reklamacje dla biletu elektronicznego i papierowego oraz na co jeszcze warto zwrócić uwagę przy oczekiwaniu rekompensaty znajdą Państwo na stronie UTK. Aby być na bieżąco z komunikatami na temat ewentualnych opóźnień czy organizowania składow zastępczych warto odwiedzac strony poszczególnych przewoźników.