Będzie lepszy dojazd z Krakowa do Zakopanego – to jeden z efektów prac na trasie. W tym miesiącu ruszyły prace na odcinku Skawina-Sucha Beskidzka (jednotorowa linia nr 97).
Inwestycja to koszt 192 mln zł netto.W ramach prac powstanie m.in. nowy przystanek Radziszów Centrum, a modernizację przejdzie 9 stacji i przystanków. Konsekwentnie postępujące prace wygenerowały potrzebę uruchomienia ZKA i zmian w komunikacji na tej trasie. Zmiany od 22 marca (czwartek) wprowadziły m.in. Przewozy Regionalne. ZKA dla pociągów przewoźnika kursuje na odcinku Kraków Płaszów – Sucha Beskidzka, za pociągi kursujące z Krakowa do Suchej Beskidzkiej i Zakopanego. Autobusy pojawią się zastępczo również na odcinku Kraków Płaszów – Wadowice, za pociągi kursujące na trasie Kraków – Bielsko.
W prace na linii wliczy się m.in. wymiana ponad 35 km torów, przebudowa ok. 100 obiektów inżynieryjnych. W tym 6 mostów w Skawinie, Przytkowicach, Kalwarii Zebrzydowskiej oraz 2 wiaduktów w Woli Radziszowskiej i Stryszowie.
Prócz przebudowy istniejących obiektów powstanie nowy przystanek Radziszów Centrum. Do 2023 roku powstanie łącznica kolejowa w Kalwarii Zebrzydowskiej. Zlokalizowana będzie między liniami: Skawina – Żywiec i Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko Biała.
Całość prac na odcinku Skawina–Sucha Beskidzka będzie wynosić 192 mln zł netto (środki budżetowe). Ta inwestycja to część projektu „ Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Efekty tych działań to prace za 930 mln zł netto. Zapowiadają się prace na dalszym odcinku, na linii nr 98 Sucha Beskidzka-Chabówka. Jeszcze w kwietniu 2018 roku ma zostać ogłoszony przetarg na prace za ok. 260 mln zł netto. Więcej szczegółów na stronie PLK.