NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura W Myszkowie postanie wiadukt drogowy, który zastąpi obecny przejazd kolejowo-drogowy

W Myszkowie postanie wiadukt drogowy, który zastąpi obecny przejazd kolejowo-drogowy

Redakcja
Fot. PKP PLK S.A.

Bezpieczeństwo komunikacyjne w Myszkowie zwiększy budowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową Częstochowa – Zawiercie. Sprawniejsza będzie komunikacja na ruchliwej drodze łączącej Żarki i Koziegłowy. 

Wzrost bezpieczeństwa podróży koleją i sprawniejsza komunikacja w powiecie myszkowskim będzie efektem budowy wiaduktu drogowego w Myszkowie Nowej Wsi nad linią kolejową  Myszków – Poraj na trasie z Warszawy do Katowic. Wiadukt zastąpi obecny przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Koziegłowskiej. Wykonawca przebuduje również odcinek drogi wojewódzkiej łączącej Żarki i Koziegłowy (nr 789). Nowe rozwiązanie usprawni komunikację drogową i skróci czas przejazdu na drugą stronę torów – wyeliminuje oczekiwanie na przejeździe kolejowo-drogowym. Obiekt będzie przygotowany do ruchu pieszych i rowerzystów.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach podpisały umowę z firmą Nowak Mosty Sp. z o.o. na opracowanie dokumentacji projektowej i budowę wiaduktu drogowego w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. Wartość inwestycji to ponad 17 mln zł netto, w tym udział PLK to 4,8 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace zaplanowane są na lata 2021-2023.

Ogólnopolski projekt zwiększa poziom bezpieczeństwa w ruchu

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie zwiększają bezpieczeństwo na styku linii kolejowych i dróg. Budowane są dwa wiadukty kolejowe w Dąbrowie Górniczej. W planach jest także budowa obiektu w Żorach. Wiadukty w woj. śląskim zapewnia ogólnopolski projekt „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”.  Zadanie ma wartość ponad 300 mln zł i obejmuje budowę 25 wiaduktów w całej Polsce, w tym 11 wiaduktów kolejowych, 11 wiaduktów drogowych, 2 przejść dla pieszych pod torami i 1 wiaduktu pieszo-rowerowego.

Skrzyżowania bezkolizyjne realizowane są także w ramach projektów liniowych Krajowego Programu Kolejowego m.in. na modernizowanych liniach: Poznań – Warszawa, Kraków – Rzeszów, Warszawa – Białystok i Warszawa – Lublin.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności