Terminal PKP CARGO w Małaszewiczach osiągnął rekordową przepustowość. Przez szerokotorową infrastrukturę przejechało po raz pierwszy 18 składów na wyjeździe oraz 15 składów na wjeździe, co daje średnio-dobowy wynik 16,5 składu szerokotorowego na dobę.
PKP CARGOTOR poinformował, że w dobie 29 sierpnia 2021 r. został osiągnięty najwyższy wynik przepustowości w historii w tej części Nowego Jedwabnego Szlaku. To najwyższy wynik w historii, który pokazuje wysoką elastyczność układu torowego oraz potwierdza możliwości zwiększenia jego wykorzystania.
Osiągnięcie takiego wyniku i uzyskanie jego powtarzalności wymaga ścisłej synchronizacji działań wszystkich uczestników procesu logistycznego oraz zaangażowanych zarządców i przewoźników instytucjonalnych.
Na pytanie o wpływ złożonej sytuacji na granicy polsko-białoruskiej na pracę przewozową w Małaszewiczach prezes Zarządu Cargotor Andrzej Sokolewicz odpowiedział krótko: „robimy swoje”. Małaszewicze potwierdzają swoją wyjątkową pozycję w transkontynentalnej wymianie towarowej na Nowym Jedwabnym Szlaku.
Przypomnijmy, że jest to praktycznie maksymalna przepustowość terminala w Małaszewiczach. Popyt na przewozy intermodalne po Nowym Jedwabnym Szlaku stale wzrasta, aby sprostać tym wymaganiom PKP CARGO planuje ogromną inwestycje w rozbudowę terminalu przy granicy z Białorusią. W tej sprawie zapadły już pewne decyzje – więcej informacji.