NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura VII Kongres Rozwoju Transportu. Nie tylko panele dyskusyjne

VII Kongres Rozwoju Transportu. Nie tylko panele dyskusyjne

Redakcja
Wizyty studyjne podczas VI Kognresu Rozwoju Transportu. Fot. Piotr Gilarski

VII Kongres Rozwoju Transportu odbędzie się ponownie w dwudniowej formule i rozpocznie się 29 czerwca. Tradycyjnie wydarzenie skupi się nie tylko na rozmowach i spotkaniach z ekspertami, ale też na wizytach studyjnych w obiektach i miejscach realizacji inwestycji.

Kongres po rocznej przerwie powraca do Łodzi. Jest to dobra okazja do odwiedzenia aktualnie najważniejszych i najbardziej atrakcyjnych obiektów i inwestycji kolejowych w tym mieście.

Pierwsze miejsce to projekt infrastrukturalny realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – budowa tunelu średnicowego. Tunel kolejowy przebiegający pod centrum miasta otworzy nowe połączenie kolejowe łączące główne łódzkie stacje kolejowe Łódź Widzew, Łódź Fabryczna z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieniec. Inwestycja powstaje w ramach projektu „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II, odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec”. Inwestycja zakłada budowę tunelu o długości 7,5 km oraz dwóch nowych, podziemne przystanków w centrum Łodzi: Łódź Śródmieście (u zbiegu ulic Zielonej/Zachodniej/Kościuszki) oraz Łódź Polesie (u zbiegu ulic Ogrodowej/ Karskiego).

Drugim obiektem w programie wizyt studyjnych będzie Zaplecze Techniczne Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, które ze względu na funkcjonalność i innowacyjność zastosowanych rozwiązań nazywane jest „perełką polskiego kolejnictwa”. Mieści się ono na obszarze 4,5 hektara na terenie stacji Łódź Widzew, a jego wyposażenie umożliwia bieżące serwisowanie taboru ŁKA. W skład Zaplecza wchodzi hala technologiczna o wymiarach 140 m długości i 40 metrów szerokości, wyposażona w specjalistyczne urządzenia m.in. tokarkę podtorową, laserowe stanowisko do pomiaru kół, urządzenie do pomiaru nacisku kół (waga), zapadnię trakcyjną, system odladzania i odfekalniania. Ponadto obiekt mieści również cztery tory wewnętrzne oraz myjnię taboru pracującą w systemie zamkniętego obiegu wody
z podczyszczalnią ścieków.

Uczestnicy wizyt studyjnych będą mogli zobaczyć także Zaplecze Techniczne Stadler Polska Sp. z o.o. dla taboru PKP Intercity S.A. Obiekt przeznaczony do obsługi elektrycznych zespołów trakcyjnych w Łodzi Karolewie jest najmłodszym i jednym z najlepiej wyposażonych miejsc tego typu w Polsce. Na co dzień prowadzone są tu naprawy oraz utrzymanie dalekobieżnych Flirtów trzeciej generacji, których właścicielem jest PKP Intercity. Główny element obiektu Stadlera w Polsce to hala serwisowa o łącznej powierzchni 3800 m². Hala mieści dwa tory, w których, całkowicie pod dachem, mogą być serwisowane jednocześnie dwa pojazdy Flirt 3, których długość to aż 153 metry. Ponadto w obiekcie znajdują się 2 kanały obsługowe, 2 pomosty, dzięki którym obsługa może przeprowadzić kontrolę stanu technicznego urządzeń dachowych oraz system asekuracyjny, który ma ochronić pracownika przed upadkiem.

Pierwszy dzień wydarzenia zwieńczy wykład z udziałem gościa specjalnego oraz uroczysta kolacja.

Więcej o wydarzeniu na stronie internetowej.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności