NaKolei.pl WiadomościPrawo i przetargi Tramwaje Szczecińskie kupują dwa kolejne Moderusy Beta, które samemu żłożą

Tramwaje Szczecińskie kupują dwa kolejne Moderusy Beta, które samemu żłożą

Redakcja
Fot. Wiki Commons

Tramwaje Szczecińskie poinformowały o skorzystaniu z opcji na zakup dwóch kolejnych wagonów Moderus Beta. Ich dostawcą będzie poznański Modertans, ale pojazdy zostaną zmontowane przez pracowników przewoźnika.

Dostawa dotyczyć będzie zatem nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu tramwajów dwukierunkowych. Zamówienie obejmie również dostawę niezbędnego specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego.

Opcja jest efektem podpisanej w 2020 roku umowy na dostawę dwóch dwukierunkowych Moderusów Beta. Łącznie zatem przewoźnik pozyska cztery takie wagony. Mają one stanowić uzupełnienie posiadanego przez Tramwaje Szczecińskie taboru i będą wykorzystywane zwłaszcza podczas remontów lub przy ograniczonej możliwości utworzenia pętli.

Od momentu powiadomienia wykonawca ma do 120 dni na dostarczenie kompletu do montażu pierwszej sztuki tramwaju dwukierunkowego oraz do 180 dni na dostarczenie kompletu do montażu drugiej sztuki tramwaju dwukierunkowego. Gwarancja na każdy zmontowany tramwaj (w tym powłoki lakiernicze) wynosi 60 miesięcy, a na konstrukcję wynosi 120 miesięcy.

Przypomnijmy, że koszt nowych tramwajów to 11 783 400 zł, a Modertrans jako jedyny startował w przetargu. Jego przedmiotem była dostawa przegubowych, częściowo niskopodłogowych, dwukierunkowych wagonów. Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia Moderusy Beta to wagony o długości 28 250 mm i szerokości 2 354 mm. Udział niskiej podłogi wynosi 25%. Każdy tramwaj na swój pokład może zabrać 196 pasażerów, w tym 46 na miejscach siedzących (stałych 40, uchylnych 6).

Modurusy Beta zostaną wyposażone również w system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego, dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej (oznakowane na podłodze dużym znakiem graficznym) oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy) oraz system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy), monitoring wewnętrzny i zewnętrzny. W każdym członie, w przedziale pasażerskim będą zainstalowane po dwa podwójne gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności