Infrastruktura Przewozy pasażerskie

Trakcja PRKiI rozpoczęła prace na stacji Warszawa Główna. Koniec budowy w III kw. 2019 roku

Trakcja PRKiI rozpoczęła prace na stacji Warszawa Główna. Koniec budowy w III kw. 2019 roku fot. PLK

Obsługa pasażerów na stacji Warszawa Główna ma zostać wznowiona w III kw. 2019 roku. Wtedy to Trakcja PRKiI ma zakończyć prace w ramach przebudowy obiektu.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapowiadają, że ruszyły już prace na placu budowy nowej stacji Warszawa Główna. Na miejscu działa Trakcja PRKiI S.A. Projekt realizowany jest w trybie „projektuj i buduj”. Zakończenie inwestycji zaplanowane jest w III kwartale 2019 roku. Całość prac to koszt ok. 81 mln zł. O wyborze spółki, która zrealizuje prace PLK informowała w marcu br.

Jak informuje zarządca infrastruktury, rozpoczęły się już prace ziemne i demontaż torów. Ruch kolejowy przez stację ma zostać wznowiony w III kwartale 2019 roku. Stacja będzie obsługiwać pociągi regionalne i połączenia aglomeracyjne, co wiąże się z przebudową linii średnicowej.

Przywrócenie ruchu kolejowego i obsługi pasażerów na stacji Warszawa Główna pozwoli na stworzenie lepszej oferty dla podróżnych i zwiększenie możliwości warszawskiego węzła kolejowego. Nowa Warszawa Główna będzie miała dwa nowe trzystumetrowe perony położone bliżej Al. Jerozolimskich z zapewnionym wejściem od strony ul. Towarowej oraz nową kładką od Al. Jerozolimskich. Kładka będzie wyposażona w rampy dla rowerów oraz 4 windy, w tym dwie na wejściu od ulicy.

Na stacji będą dwa nowe perony o długości 300 m. Będą zlokalizowane bliżej Al. Jerozolimskich z zapewnionym wejściem od strony ul. Towarowej oraz nową kładką od Al. Jerozolimskich. Osoby niepełnosprawne będą mogły liczyć na cztery windy, a rowerzyści na rampy i stojaki dla rowerów. Każdy peron będzie miał po cztery wiaty, ławki i system informacji pasażerskich. Przed stacją będą miejsca parkingowe i stojaki na rowery. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.