Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Torpol zajmie się remontem i elektryfikacją trasy Giżycko – Korsze. PKP PLK podpiszą umowę wartą ponad miliard złotych

Torpol zajmie się remontem i elektryfikacją trasy Giżycko – Korsze. PKP PLK podpiszą umowę wartą ponad miliard złotych

Redakcja
Fot. PKP PLK S.A.

Torpol zaoferował wykonanie zadania za 1 078 mln zł brutto, tj. około 876,75 mln zł netto.

Dzięki elektryfikacji linii z Ełku przez Giżycko do Korsz nie będzie konieczności zmian lokomotyw z elektrycznych na spalinowe, co oznacza krótszy czas przejazdu, wzrost przepustowości linii oraz mniejsze oddziaływanie linii na środowisko” – mówił Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Termin realizacji inwestycji został określony na 30 miesięcy od daty rozpoczęcia prac.

Zakres zamówienia obejmuje:

  • wymianę nawierzchni kolejowej linii kolejowej nr 38 na odcinku od stacji Giżycko (bez stacji Giżycko, od km 152,850) do stacji Korsze (ze stacją do km 202,824), z podniesieniem dopuszczalnych nacisków osi do 221 kN, z przebudową układów torowych na stacjach dla długości pociągów towarowych 750 m, wraz z wymianą nawierzchni na odcinkach stycznych linii kolejowych nr 353 oraz 259;
  • wzmocnienie podtorza, przebudowę nasypów wraz z torowiskiem w miejscach przesunięcia linii kolejowej oraz udrożnienie i odbudowę odwodnienia;
  • elektryfikację linii na odcinku Giżycko – Korsze z budową sieci trakcyjnej (od km 151,780 do km 202,600) wraz z odcinkową przebudową sieci trakcyjnej na linii kolejowej nr 353 na odcinku stycznym do realizowanej inwestycji;
  • budowę elektroenergetycznych linii potrzeb nietrakcyjnych (LPN) na odcinku Giżycko – Korsze (od km 151,300 do km 202,900)
  • rehabilitację lub przebudowę lub budowę lub likwidację obiektów inżynieryjnych – 84 obiekty
  • poprawę bezpieczeństwa na 38 przejazdach kolejowo-drogowych (w tym likwidacja 7);
  • modernizację 4 stacji (Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny i Korsze) i 5 przystanków osobowych (Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo);
  • przebudowę urządzeń elektroenergetycznych (zasilanie, oświetlenie, EOR, etc.);
  • przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym na przekaźnikowe z nakładką komputerową, w tym przebudowę urządzeń zabezpieczających na przejazdach kolejowo-drogowych;
  • przebudowę urządzeń telekomunikacji;
  • likwidację lub rehabilitację lub budowę obiektów kubaturowych (w tym nastawnia Kętrzyn oraz Korsze).

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x