Infrastruktura
Partnerzy działu
partner-dzialu-logo-blueocean

Torpol wygrał przetarg na elektryfikację linii PKM oraz budowę nowego przystanku

Torpol wygrał przetarg na elektryfikację linii PKM oraz budowę nowego przystanku Wizualizacja nowego przystanku PKM Gdańsk Firoga, jaki - przy okazji elektryfikacji - powstanie pomiędzy przystankami Gdańsk Matarnia i Gdańsk Port Lotniczy

Pomorska Kolej Metropolitalna rozstrzygnęła przetarg na elektryfikację linii kolejowych nr 248 i 253 wraz z budową przystanku Gdańsk Firoga. Zgodnie z przypuszczeniami wygrał Torpol.

Jak już informowaliśmy na łamach portalu NaKolei.pl złożonych zostało 11 ofert. Zostały one ocenione w następujący sposób:

– Colas Rail Polska z ceną 62.373.840,65 zł oraz 11.395.899,94 za opcję – 78,83 pkt;
– Mosty Gdynia z ceną 81.585.900,00 zł oraz 13.407.000,00 zł za opcję – 60,65 pkt;
– Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego TRANSKOL z ceną 76.714.199,64 oraz 11.230.705,65 zł za opcję – 64,99 pkt;
– ROVERPOL i Rover Infrastructures (Hiszpania) z ceną 69.958.995,52 zł oraz 11.036.504,48 zł za opcję – 70,90 pkt;
– Strabag z ceną 72.450.162,37 zł oraz 11.930.346,72 zł za opcję – 69,28 pkt;
– TORHAMER i Zakład Budownictwa Kolejowego z ceną 68.063.306,85 oraz 11.897.692,57 zł za opcję,
– Trakcja z ceną 84.195.468,00 zł oraz 11.270.859,00 za opcję – 72,42 pkt;
– Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM z ceną 56.136.738,70 zł oraz 10.065.151,01 zł za opcję – 87,67 pkt;
– ZUE z ceną 69.117.787,11 oraz 10.413.980,58 zł za opcję – 71,99 pkt;
– TORPOL z ceną 48.850.755,96 zł oraz 10.836.427,98 zł za opcję – 99,65 pkt;
– Intop i Art. in Energy z ceną 79.410.438,30 oraz 10.248.852,00 zł – 63,35 pkt.

 Oferty były oceniane według kryteriów: 95% punktów zamówienie podstawowe oraz 5 % punktów prawo opcji. Zwycięstwo Torpolu jest zdecydowane. Na realizację tej inwestycji PKM przewidziała 67,8 mln zł oraz na 9,8 mln zł na prawo opcji.

Zakres prac

I przypominamy zakres prac. Realizacja inwestycji pod nazwą „Pomorska Kolej Metropolitalna Etap I – rewitalizacja „Kolei Kokoszkowskiej” Faza III – elektryfikacja linii kolejowych nr 248 i 253 wraz z budową przystanku Gdańsk Firoga” prowadzona będzie w systemie „buduj”. PKM już wcześniej przygotowała dla niej kompletny projekt budowlany i wykonawczy oraz zdobyła pozwolenie na budowę.

Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał do wykonania m.in.:

  • budowę sieci trakcyjnej na liniach kolejowych nr 248 i 253 wraz z włączeniem w linie kolejowe 201 i 202,
  • budowę nowego przystanku osobowego Gdańsk Firoga,
  • rozbudowę istniejącej infrastruktury technicznej i telematycznej PKM.

Opcja obejmuje możliwość budowy także dodatkowych 4 rozjazdów (wraz z niezbędnym dostosowaniem systemu SRK).



Kongres590