Kolej na świecie Przewozy pasażerskie Tabor

Talgo pokazało zdjęcia wnętrza nowego pociągu KDP. Nietypowy rozkład miejsc 2+3 [ZDJĘCIA]

Talgo pokazało zdjęcia wnętrza nowego pociągu KDP. Nietypowy rozkład miejsc 2+3 [ZDJĘCIA] 2 klasa nowego pociągu Avril Fot. Talgo

Hiszpańskie Talgo zaprezentowało zdjęcia nowej jednostki Avril dla Kolei Hiszpańskich. Nowe pociągi wkrótce będą testowane przy prędkości 360 km/h. Po dopuszczeniu do eksploatacji mają obsługiwać połączenia do Francji. Przewidziano, że cześć zamówionych jednostek będzie przystosowana do szybkiej zmiany rozstawu osi.

Hiszpański producent taboru kolejowego, Talgo zaprezentował pierwsze zdjęcia środka nowego szybkiego pociągu Avril, który trafił do Renfe. Testy pierwszej jednostki rozpoczęły się w lutym 2021 roku. Przypomnijmy, że umowa na nowe jednostki została zawarta w 2016 roku, wtedy to podpisano umowę na zakup 15 pociągów Avril, niedługo potem hiszpański przewoźnik skorzystał z prawa opcji, w ten sposób zamawiając dodatkowych 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych, co dało łącznie zamówienie na 30 pociągów nowej generacji.

Z tych 30 zamówionych EZT, 15 będzie miało automatyczną zmianę rozstawu osi (1688 mm – Hiszpania oraz 1435 mm – Francja i Hiszpania). W Hiszpanii linie KDP mają rozstaw 1435 mm, natomiast standardowa szerokość torowiska to 1668 mm. Regularne połączenia ma realizować z prędkością 330 km/h, natomiast na dniach Talgo przetestuje swój pociąg przy prędkości 360 km/h na linii KDP Valladolid-Burgos.

Nowe jednostki będą miały dwie różne klasy: ekonomiczną i biznesową. W przypadku ekonomicznej pasażerowie będą mieli do dyspozycji miejsca w nowatorskim układzie 3+2. Natomiast w przypadku pierwszej klasy będzie to klasyczny układ 2+2. Każdy pasażer ma mieć dostęp do ekranu multimedialnego, również dla osób z biletem na miejsce przy stoliku.

Avril to 12-członowe jednostki, w których znajduje się 581 miejsc siedzących. Pociągi zostały zaprojektowane do pracy na różnych napięciach: 1,5 kV DC, 3 kV DC oraz 25 kV AC. Jednostki będą miały zainstalowane systemy ERTMS i ASFA oraz TVM i KVB do obsługi połączeń po francuskiej stronie.

Fot. Talgo
Fot. Talgo
1 klasa nowego pociągu Avril. Fot. Talgo
1 klasa nowego pociągu Avril. Fot. Talgo
Fot. Talgo
2 klasa nowego pociągu Avril Fot. Talgo
Wagon restauracyjny. Fot. Talgo
Wagon restauracyjny. Fot. Talgo
Fot. Talgo
2 klasa nowego pociągu Avril Fot. Talgo


Kongres590