Prezentujemy podsumowanie najważniejszych taborowych przetargów w kwietniu 2021 r. Po dobrym marcu, w kwietniu też sporo się działo.
Newag wygrywa przetarg na hybrydy dla ŁKA
Newag wygrał kolejny przetarg na hybrydy. Tym razem to zamówienie na trzy nowe trzyczłonowe pociągi elektryczno-spalinowe dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Łączna cena za realizację zamówienia podstawowego wynosi 102,7 mln zł brutto, w tym dostawę trzech pojazdów wyceniono na 75,6 mln zł brutto (cena jednej sztuki – 25,2 mln zł). Pozostała kwota to utrzymanie pociągów.
Hybrydy mają zostać dostarczone w 2022 r. W ramach opcji ŁKA może dokupić jeszcze dwa składy.
POLREGIO nie wydzierżawi szt-ów od SKPL
POLREGIO unieważniło przetarg na dzierżawę dwóch spalinowych pojazdów trakcyjnych. Jako powód podano art. 226 ust. 1 pkt PZP, tj. niezgodność złożonej przez SKPL oferty z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
Złożona oferta obejmowała:
- w zakresie Zadania nr 1 – Spalinowy wagon trakcyjny, cena oferty brutto 418 189,54 PLN;
- w zakresie Zadania nr 2 – Dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny, cena oferty brutto 627 300,00 PLN.
Konsorcjum ZEM Łabędy i Olkol wykona P4 SM42 PKP Intercity
PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania 2 lokomotyw spalinowych serii SM42 typ 6D. O udzielenie zamówienia ubiegało się dwóch wykonawców:
- Konsorcjum firm: ZEM Łabędy Sp. z o.o. oraz Olkol Sp. z o.o. z ceną 2 578 001,90 zł oraz 18 miesięczną gwarancją;
- PKP CARGOTABOR Sp. z o.o. z ceną 3 366 710,37 zł oraz 12 miesięczną gwarancją.
Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia wynosi brutto 2 263 200,00 zł. Obaj oferenci przekroczyli szacunki. Ostatecznie oferta złożona przez konsorcjum firm w składzie: ZEM Łabędy Sp. z o.o. oraz Olkol Sp. z o.o. otrzymała najwyższą liczbę punktów i została uznana za ofertę najkorzystniejszą.
PKP SKM soduje rynek. 1+9 ezt
PKP SKM w Trójmieście opublikowała ogłoszenie o wstępnych konsultacjach rynkowych. Dotyczy ono postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: „Dostawa jednego fabrycznie nowego elektrycznego zespołu trakcyjnego z opcją dostawy dodatkowych maksymalnie dziewięciu fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z dostawą sprzętu przeznaczonego do unowocześnienia zaplecza utrzymania taboru”.
Przewoźnik chce poznać opinie producentów przed ogłoszeniem przetargu.
Linki trafią do PESY na przeglądy
Lubuskie Linki pojadą do PESY na naprawę okresową. Polregio rozstrzygnęły przetarg na wykonanie przeglądów okresowych oraz przeglądów PowerPacków spalinowych zespołów trakcyjnych SA139-031 i SA139-032. Cena zaproponowana przez PESĘ to 1.548.975,90 zł brutto. Oferta dostała 100 pkt i została uznana za najkorzystniejszą.
PKP Intercity szuka manewrówek
PKP Intercity ponownie jest zainteresowane dzierżawą pojazdów szynowych SM42/SU42 w ilości 2 sztuk plus 1 sztuka w opcji. Poprzednie zamówienie zostało unieważnione.
Zamawiający, w wyniku postępowania, zamierza zawrzeć umowę na okres 5 miesięcy od dnia zawarcia. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, dodatkowa lokomotywa będzie dzierżawiona w okresie od 18 czerwca 2021 roku do 5 września 2021 roku.
Bez ofert na modernizację SA109 Kolei Dolnośląskich
W kolejnym przetargu Kolei Dolnośląskich na świadczenie usługi polegającej na wykonaniu obsługi technicznej poziomu utrzymania P5 wraz z pracami dodatkowymi w pojeździe typu 212M serii SA109-003 oraz obsługi technicznej poziomu utrzymania P5 wraz z pracami dodatkowymi i zabudową klimatyzacji w pojeździe typu 212M serii SA109-004 z możliwością skorzystania z prawa opcji, nie została złożona żadna oferta. Postepowanie zostało unieważnione.
Koleje Śląskie szukają wykonawcy P3 Impulsa…
Koleje Śląskie ogłosiły przetarg na wykonanie przeglądu 3 poziomu utrzymania elektrycznego zespołu trakcyjnego 35WE nr 007. Prace trzeba będzie wykonać do dnia 30 lipca 2021 roku.
… i P4 Elfów
Koleje Śląskie ogłosiły też przetarg na wykonanie naprawy 4 poziomu utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych 9 sztuk pojazdów 22WE (EN76) wraz z wykonaniem prac dodatkowych. Oferty można składać do 26 maja 2021 roku. Prace powinny zostać wykonane do 31 lipca 2022 roku.
Koleje Małopolskie szukają wykonawcy P3 Acatusów
Koleje Małopolskie ogłosiły natomiast przetarg na wykonanie przeglądu trzeciego poziomu utrzymania (P3) w czterech elektrycznych zespołach trakcyjnych 40WEa.
Prace mają być zrealizowane w składach 40WEa-004, 40WEa-006, 40WEa-007, 40WEa-008, zgodnie z dokumentacją systemu utrzymania nr DSU 40WE 0130-1, na zasadach określonych w umowie. Użytkownikiem pojazdów na dzień zawarcia umowy jest spółka Koleje Małopolskie, wykonująca przewozy kolejowe na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa małopolskiego, a właścicielem pojazdów Małopolski Urząd Marszałkowski.
Modertrans naprawi powypadkowego Elfa
Koleje Wielkopolskie wybrały ofertę Modertrans Poznań w przetargu na naprawę awaryjną pojazdu EN76-035. Na realizację prac, polegających na wykonaniu naprawy powypadkowej będzie blisko rok. Nie podano ceny zaproponowanej przez Modertrans w licytacji elektronicznej.
Lubuski ED78 trafi na P4 do PTS
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego podpisał z firmą Public Transport Service umowę na wykonanie czynności z zakresu utrzymania naprawczego wg czwartego poziomu utrzymania (PU4), w elektrycznym zespole trakcyjnym typu 31WE – serii ED78-010. Jej wartość to 2 980 000.00 PLN netto. To mniej niż szacunki zamawiającego, które określono na poziomie 3 309 200.00 PLN netto.