Przedstawiamy kolejne taborowe podsumowanie tygodnia. Bez wątpienia najważniejsze wydarzenia to pierwsza, historyczna umowa na dostawę pojazdów hybrydowych. Warto również zaakcentować rozstrzygnięcie przetargu na przyśpieszenie „siódemek” PKP Intercity. Łącznie do prędkości 160 km/h zmodernizowanych zostanie 20 elektrowozów.
Olkol wygrywa przetarg na przyśpieszenie EU/P07
PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 połączonej z modernizacją zwiększającą prędkości do 160 km/godz. Jedyna oferta została złożona przez Olkol z Oleśnicy, która zaproponowała kwotę 199.260.000,00 zł brutto, podczas gdy szacunki zamawiającego zostały określone na 127.920.000,00 zł brutto. PKP Intercity zdecydowały się dołożyć brakująca kwotę. Olkol zaproponował także 100 miesięcy gwarancji i rękojmi, 18 miesięczny termin wykonania zamówienia w zakresie pierwszej lokomotywy oraz 120 dni na wykonanie naprawy każdej kolejnej.
Dłuższe terminy na dostawę Elfów2 dla Wielkopolski
Wielkopolski Urząd Marszałkowski poinformował o wydłużeniu terminów na dostawę pięciu ezt-ów. Możliwość ich zmiany daje tzw. ustawa koronawirusowa. Składy ma dostarczyć konsorcjum PESY i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Wartość umowy to 103 500 000.00 PLN netto. Po modyfikacjach w umowie nowe składy zostaną dostarczone w 2021 roku.
Umowa na hybrydy dla Zachodniopomorskiego podpisana
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego podpisał z Newagiem umowę na dostawę dwóch składów hybrydowych, z opcją na 10 kolejnych. Producent dostarczy składy Impuls 2 typu 36WEh z napędem hybrydowym. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 240 mln zł, w tym wartość zamówienia podstawowego wynosi 40 mln zł oraz wartość zamówienia opcjonalnego 200 mln zł.
Bez ofert na naprawy główne poznańskich Combino
MPK Poznań nie otrzymało ofert w przetargu na wykonanie napraw głównych tramwajów Siemens Combino. Przewoźnik poinformował, że na ten cel chciał przeznaczyć 46.440.340,00 zł brutto. Na realizację zadania miało być 48 miesięcy.
Enika zmodernizuje napędy w gdańskich N8C
Gdańskie Autobusy i Tramwaje podpisały umowę na dostawy zestawów aparatów i urządzeń elektrycznych do modernizacji układów napędowych i sterowania w tramwajach typu N8C-MF01 oraz uruchomienie zmodernizowanych napędów. W ramach zamówienia należy wykonać: dostawę 7 zestawów aparatów i urządzeń elektrycznych do modernizacji układów napędowych i sterowania w tramwajach typu N8C-MF01 oraz uruchomienie zmodernizowanych układów napędowych i sterowania w tramwajach typu N8C-MF01, po montażu dostarczonych zestawów aparatów i urządzeń elektrycznych dokonanym przez inną firmę, wybraną przez Zamawiającego w odrębnym postępowaniu. Prace te wykona firma Enika, a wartość umowy to 6 018 500.00 PLN netto.