Prezentujemy podsumowanie II połowy lutego 2021 r. w zakresie zamówień taborowych. Najważniejszym wydarzeniem tego okresu było podpisanie umowy przez PKP Intercity z czeską firmą CZLoko na dostawę lokomotyw manewrowych. Będzie to 10 nowych lekkich lokomotyw spalinowych, a wartość kontraktu wynosi blisko 40 mln zł netto.
Rozbita EP07-1058 zostanie naprawiona przez Olkol
Także PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na wykonanie na wykonanie naprawy powypadkowej lokomotywy elektrycznej serii EP07 nr 1058. Prace wykona Olkol Oleśnica. Ofertę złożyły także Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego z Gdańska.
Dwie oferty na P4 trójmiejskich ezt-ów
Dwie oferty zostały złożone w przetargu PKP SKM w Trójmieście na wykonanie naprawy poziomu utrzymania P4 na pojazdach EN57-973, EN57-1827, EN71-042. Zamówienie zostało podzielone na trzy zadania, a każde obejmuje po jednym pojeździe.
Oferty złożyli:
- Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” z ceną Zadanie nr 1 1 851 150 zł, Zadanie nr 2 1 927 410 zł, Zadanie nr 3 2 072 550 zł, gwarancją 24 miesiące i terminem wykonania Zadanie 1 75 dni, Zadanie 2 60 dni oraz Zadanie 3 65 dni;
- Konsorcjum: Serwis Pojazdów Szynowych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K. oraz Serwis Pojazdów Szynowych Autoryzowana Stacja Obsługi Piotr Mieczkowski z ceną Zadanie nr 1 2 214 000 zł, Zadanie nr 2 2 214 000 zł, Zadanie nr 3 2 337 000 zł. Dla każdego z zadań zaproponowano 75-dniowy termin wykonania oraz 24 miesiące gwarancji.
Podane wyżej ceny to ceny brutto. Kwota jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia wynoszą netto: EN57-973 – 1.550.000,00 zł, EN57-1827 – 1.600.000,00 zł oraz EN71-042 – 1.750.000,00 zł.
Oferty będą oceniane według kryteriów: cena – 85%, okres gwarancji – 10%, termin wykonania – 5%.
ZNTK Mińsk Mazowiecki wykonają P4 Acatusów
Koleje Małopolskie rozstrzygnęły przetarg na wykonanie czynności czwartego poziomu utrzymania (P4) i prac dodatkowych dla pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 32WE serii EN77 o numerach inwentarzowych 001, 002, 003, 004 i 005. Wybrana została oferta ZNTK Mińsk Mazowiecki. Jej wartość to 17 474 450,00 zł, co daje 3 547 590,60 zł za jeden pojazd w zamówieniu podstawowym oraz 751 124,10 zł w opcji. Okres gwarancji na bezawaryjną pracę każdego EZT po wykonaniu P4, prac dodatkowych i na oprogramowanie – 60 miesięcy od daty podpisania bez zastrzeżeń protokołu odbioru końcowego po naprawie.
Przeglądy okresowe lubuskich Linków
Lubuski Zakład Polregio poszukuje wykonawcy przeglądów okresowych oraz przeglądów PowerPacków spalinowych zespołów trakcyjnych SA139-031 i SA139-032. Prace mają być wykonane zgodnie z zgodnie z dokumentacją systemu utrzymania (DSU) i dokumentacją techniczno-ruchową (DTR).
Zakres prac obejmuje: przeglądy drugiego poziomu utrzymania PU2 (PU2-1, PU2-2), trzeciego poziomu utrzymania (PU3-1) oraz PowerPacków poziomów W7, W8, W9, W10, W11 i W12.
Oferty można składać do 25 marca 2021 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.
Jedna oferta na P5 parowozu Ol49-59
Jedna oferta została złożona w przetargu Parowozowni Wolsztyn w przetargu na wykonanie naprawy parowozu Ol49-59 wraz z tendrem 25D49 na piątym poziomie utrzymania (P5), łącznie z rewizją wewnętrzną kotła parowozowego. Prace powinny zostać przeprowadzone zgodnie z dokumentacją systemu utrzymania Parowozowni Wolsztyn.
Ofertę złożyła firma ZUT Wągrowiec Józef Kosiński. Zaproponowana cena to 2.336.864,70 zł brutto. Zamawiający na ten cel chciał przeznaczyć 2.460.000,00 zł brutto. Oferta mieści się zatem w budżecie. ZUT proponuje zakończenie naprawy w 8 miesięcy, w przetargu wskazano 10 miesięcy, oraz 18 miesięcy gwarancji.
Polregio szuka spalinowych składów
Polregio ogłosiło przetarg na dzierżawę dwóch spalinowych pojazdów. To spalinowy wagon silnikowy oraz dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny. Szacunkowa wartość to 894 915.00 PLN netto. Czas dzierżawy to 255 dni.
Oferty można składać do 24 marca 2021 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.
PTS będzie wspierać utrzymanie mazowieckich push&pulli
Koleje Mazowieckie rozstrzygnęły przetarg na wsparcie techniczne w utrzymaniu 22 wagonów piętrowych i 2 lokomotyw. Wygrała firma Public Transport Service. Zwycięzca zaproponował kwotę 478 104,44 zł brutto, zaś Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” 484 644,60 zł brutto.
PKP Intercity z ofertami na P4 SM42
PKP Intercity otrzymały dwie oferty na wykonanie naprawy okresowej na 4-ty poziomie utrzymania dwóch sztuk lokomotyw SM42 typ 6D PKP Intercity.
Złożyli je:
- Konsorcjum firm: ZEM Łabędy Sp. z o.o. oraz Olkol Sp. z o.o. z ceną 2 578 001,90 zł oraz 18 miesięczną gwarancją;
- PKP CARGOTABOR Sp. z o.o. z ceną 3 366 710,37 zł oraz 12 miesięczną gwarancją.
Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia wynosi brutto 2 263 200,00 zł. Obaj oferenci przekroczyli zatem szacunki.
Podkarpacie z przetargiem na ulepszenie SA134-022
Województwo Podkarpackie po raz kolejny ogłosiło przetarg na ulepszenie oraz malowanie pudła pojazdu szynowego o numerze SA134-022 typu 218Md Mińsk 2.
Oferty można składać do 29 marca 2021 roku. Poprzednie zamówienie zostało unieważnione. Kryteria wyboru stanowią: gwarancja na ulepszenie – Waga: 20, gwarancja na malowanie – Waga: 20, termin wykonania zamówienia – Waga: 5, cena – Waga: 55.