Strona główna » Wiadomości » Przewozy towarowe » SPEDCONT zwiększa moce przeładunkowe

SPEDCONT zwiększa moce przeładunkowe

Redakcja
Fot. Spedcont

Dynamiczny rozwój wymiany handlowej na Nowym Jedwabnym Szlaku przekłada się na plany inwestycyjne operatorów. SPEDCONT od kilku już lat inwestuje w rozbudowę i modernizację terminalu w Łodzi. Dla spółki należącej do Grupy PEKAES, kolejne przedsięwzięcia mają znaczenie strategiczne i są one związane z rosnącą liczbą przeładunków towarów sprowadzanych z Chin. Obecnie w SPEDCONT trwają prace modernizacyjne, dzięki którym operator zapowiada, że aż dwukrotnie zwiększy swoje możliwości przeładunkowe.

W ostatnich latach SPEDCONT zainwestował w infrastrukturę Terminala Kontenerowego SPEDCONT w Łodzi, jednego z największych tego typu obiektów w Polsce. Operator powiększył znacząco powierzchnię terminalową, jak i zadbał o nowe wyposażenie całego obiektu. Spółka zakupiła m.in. naczepy kontenerowe, suwnicę, a także wdrożyła nowoczesne systemy informatyczne do zarządzania spedycją i placem składowym. Obecnie SPEDCONT przystąpił do kolejnego etapu prac, które mają przyczynić się do zwiększenia potencjału operacyjnego spółki.

W czerwcu zakończyliśmy modernizację pierwszej suwnicy bramowej, którą już oddaliśmy do użytku naszych Klientów. Obecnie przebudowujemy kolejną suwnicę, a prace w tym zakresie planujemy zakończyć w sierpniu tego roku. Co ważne, dzięki modernizacji niemal dwukrotnie wzrośnie prędkość pracy obu suwnic, tym samym o co najmniej 25 procent zwiększą się nasze możliwości przeładunkowe.  – mówi Marcin Dobruchowski, Prezes Zarządu SPEDCONT.

SPEDCONT oferuje Klientom kompleksową ofertę usług intermodalnych obejmującą dostawy kontenerów z portów do terminali lub na bocznicę Klienta, pełną obsługę przeładunkową, dowóz samochodowy kontenerów z terminalu, przewozy magistralą transsyberyjską, przewozy bocznicowe, usługi celne i logistyczne.

Usługi intermodalne cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród naszych Klientów. Mimo wielu wyzwań związanych z pandemią w ostatnim roku, ruch na Nowym Jedwabnym Szlaku odbywa się bez zakłóceń. W ciągu tygodnia oferujemy łącznie 20 połączeń z oraz do portów w Gdyni i Gdańsku. Nasze inwestycje w infrastrukturę terminalową są nieodzownym elementem elastycznego podejścia do potrzeb naszych Klientów.  – dodaje Maciej Bachman, Prezes Zarządu Grupy PEKAES.

Modernizacja suwnic oraz przebudowa nawierzchni placu są elementami Projektu „Przebudowa Terminala Kontenerowego Łódź – Olechów” dofinansowanego ze środków unijnych. Projekt współfinansowany jest przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych w ramach działania 3.2 – Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Więcej informacji na temat nowych inwestycji Grupy PEKAES można znaleźć na stronie pekaes.pl.

 

Podobne artykuły