Przewozy pasażerskie Tabor Wiadomości
Partnerzy działu

SKM Warszawa wydzierżawi dwa 14WE, które kiedyś sprzedała

SKM Warszawa wydzierżawi dwa 14WE, które kiedyś sprzedała Fot. SKM Warszawa

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami Prezesa Zarządu Alana Beroud, Szybka Kolei Miejska wydzierżawi 2 elektryczne zespoły trakcyjne 14WE od spółki Industrial Divison z Wrocławia.

14 lutego minął termin składania ofert w postępowaniu przetargowym na zakup 21 nowych EZT dla SKM Warszawa. Przetarg ten został ogłoszony po zerwaniu umowy na dostarczenie Elfów przez Pesę Bydgoszcz. Zwycięzcą nowego przetargu okazał się Newag, który pojazdy ma dostarczyć do 30 listopada 2022 roku. SKM Warszawa, zrywając umowę i ogłaszając postępowanie do kolejnej, której realizacja ma trwać do końca 2022 roku, wymusiła sama na sobie potrzebę dzierżawy dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych, generując przy okazji kolejne niepotrzebne koszty.

Na dzierżawę dwóch EZT dla SKM Warszawa do 2021 roku najtańszą ofertę złożyła Spółka Industrial Division, opiewającą na kwotę 6.691.200,00 zł brutto plus 3.591.600,00 zł brutto za opcję.

Warto wspomnieć, że SKM Warszawa pozbywała się składów 14WE systematycznie od 2016 roku, bo jak podawał sam Zarząd Spółki – pojazdy te okazywały się zbyt wolne i technologicznie stare. W 2018 roku przewoźnik sprzedał ostatnie dwa 14WE właśnie Spółce Industrail Division, od którego obecnie będzie dzierżawić te same składy.

Pojazdy te uzupełnią tabor SKM na cieszącej się największą frekwencją linii S1, czyli Pruszków – Otwock i pozwolą na poprawę oferty przewozowej poprzez uruchamianie pociągów zestawionych z dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych – powiedział Alan Beroud, Prezes Zarządu SKM.

Zanim pociągi pojawią się na torach stołecznej aglomeracji, muszą zostać dostosowane do standardów Warszawskiego Transportu Publicznego, m.in. poprzez wyposażenie ich w kasowniki i biletomaty.