NaKolei.pl Bez kategorii Rewitalizacja linii kolejowej Toruń-Chełmża na ostatniej prostej

Rewitalizacja linii kolejowej Toruń-Chełmża na ostatniej prostej

MM
fot. Mikołaj Kuras dla UMWKP

Z końcem roku zakończyć się ma rewitalizacji linii kolejowej nr 207. Na całym dwudziestokilometrowym odcinku Toruń-Chełmża położone zostały nowe tory, a obecnie trwają prace przy budowie peronów.

Modernizacja linii kolejowej na odcinku Toruń-Chełmża rozpoczęła się w czerwcu 2021 roku. Pisaliśmy o tym tu. Rewitalizacja trasy jest jednym z największych projektów finansowanych z naszego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020. Warta blisko 180 milionów złotych inwestycja powinna uczynić kolej bardziej atrakcyjnym środkiem transportu publicznego na tej podmiejskiej linii.

Dzięki modernizacji możliwe będzie rozwinięcie prędkości pociągów do 120 kilometrów na godzinę (pociągi pasażerskie) i 80 km/godz. (pociągi towarowe) – obecnie obowiązujące prędkości to adekwatnie 90 i 40 km/godz. Poza generalnym remontem samego torowiska obejmuje również głęboką modernizację przystanków kolejowych w Łysomicach i Grzywnie oraz przeniesienie przystanku w Ostaszewie Toruńskim bliżej centrum miejscowości, budowę przystanku na toruńskim osiedlu Jar oraz przebudowę towarzyszącej infrastruktury technicznej i przejazdów kolejowo-drogowych.

Obecnie wykonawca, którym jest firma Porr Polska, prowadzi prace na przystankach w Łysomicach i Grzywnie, gdzie powstają nowe perony. Rozpoczął też prace związane z budową w nowym miejscu przystanku w Ostaszewie, gdzie pociągi będą się zatrzymywać przy 125-metrowym peronie.

Zaplanowany przystanek na Jarze to oferta dla mieszkańców tej części Torunia, a także pracowników zlokalizowanych tu firm, m.in. Neuki (zlokalizowany zostanie na wysokości biurowca tego toruńskiego dystrybutora farmaceutyków). Tu wciąż trwa na razie procedura administracyjna poprzedzająca rozpoczęcie prac.

Inwestycja, która powinna zostać sfinalizowana  jeszcze w tym roku, finansowana jest środkami europejskimi w ramach naszego Regionalnego Programu Operacyjnego. Inwestorem jest państwowa spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, która jest administratorem szlaków kolejowych w całym kraju.

fot. Mikołaj Kuras dla UMWKP

fot. Mikołaj Kuras dla UMWKP

fot. Mikołaj Kuras dla UMWKP

fot. Mikołaj Kuras dla UMWKP

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności