Szef RegioJet w wywiadzie dla Forbesa ponownie przedstawił mocne deklaracje dot. rozwoju siatki połączeń. Właściciel RegioJet poinformował, że będzie starać się o uruchomienie pociągu na trasie Kijów – Berlin, a także rozszerzenie oferty na Ukrainie.
RegioJet ma spore plany w stosunku do rozwoju swojej oferty na Ukrainie. Od marca 2022 roku RegioJet obsługuje nocne połączenie z Czech do Przemyśla, skąd dalej w głąb Ukrainy pasażerowie mogą udać się po przesiadce w pociąg Kolei Ukraińskich.
Teraz właściciel firmy Radim Jančura w rozmowie z ukraińskim wydaniem Forbesa poinformował, że przewoźnik planuje rozszerzyć ofertę dla Ukrainy. RegioJet zamierza przedłużyć kolejowe połączenie Praga – Koszyce aż do Czopu i Mukaczewa. Jednak na przeszkodzie połączenia do Mukaczewa stoi brak elektryfikacji szlaku na odcinku z Czopu. Tutaj pada mocna deklaracja szefa RegioJet, który wskazuje, że jego firma jest skłonna przeprowadzić elektryfikację na własny koszt.
„Obecnie koordynujemy rozkłady jazdy i warunki z Kolejami Ukraińskimi” – powiedział Radim Jančura. Jednocześnie długoterminowe plany spółki wskazują, że Mukaczewo mogłoby być stacją końcową, dokąd prowadzi tor 1435 mm. „Główną przeszkodą jest to, że odcinek linii Czop– Mukaczewo nie jest zelektryfikowany” – powiedział Jančura, dodając, że RegioJet jest skłonne zelektryfikować odcinek na własny koszt.
RegioJet chciałby też przekraczać granicę i dojeżdżać do stacji Mościska II w obwodzie lwowskim.
Pracujemy również z Kolejami Ukraińskimi nad możliwością prowadzenia naszych pociągów do stacji Mościska II w obwodzie lwowskim. Mamy nadzieję, że projekt zostanie zrealizowany jeszcze w tym roku. W tym celu konieczne jest wybudować peron i kładkę dla pasażerów. Jesteśmy gotowi zbudować to na własny koszt – powiedział Jančura.
Ponadto, szef RegioJet w wywiadzie poinformował, że w przyszłym roku chciałby uruchomić nowe połączenie Kijów – Berlin i Kijów- Hanower we współpracy z Kolejami Ukraińskimi. Obsługa obu połączeń realizowana byłaby przez terytorium Polski, wyłącznie w tranzycie (z przesiadką w Przemyślu z pociągu UZ do RegioJet).
Nasze oczekiwania co do tego projektu są bardzo optymistyczne, ponieważ o wiele więcej Ukraińców jedzie do Niemiec niż do Czech – powiedział Jančura.
Rozszerzenie siatki połączeń będzie wymagać rozszerzenia floty taborowej. Tutaj szef RegioJet zadeklarował, że jest w stanie zamówić nawet tysiąc nowych wagonów od ukraińskich producentów, o ile będą one spełniać europejskie standardy i nie będą kosztować więcej niż milion dolarów za wagon.