W czerwcu pasażerowie zyskają kolejne odnowione perony na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów oraz lk 105 Muszyna – Krynica Zdrój.
Lepsza dostępność, komfort i bezpieczeństwo – takie są efekty sukcesywnie prowadzonych prac na trasie kolejowej między Tarnowem a Muszyną i Krynicą. Raport z inwestycji przedstawiły PKP Polskie Linie Kolejowe.
Na linii kolejowej nr 96, popularnie zwanej „kryniczanką”, oraz na linii nr 105 Muszyna – Krynica-Zdrój ekipy kontynuują modernizację peronów na stacjach i przystankach. Na „kryniczance” w toku są także kolejne zadania, rozpoczęte w marcu br. Prace obejmują tory, obiekty inżynieryjne oraz przejazdy kolejowo-drogowe i sieć trakcyjną. Inwestycja spowoduje podniesienie standardu i atrakcyjności ważnego szlaku kolejowego. Wszak wiedzie on przez malownicze tereny do miejscowości turystyczno-uzdrowiskowych na południe Polski. I takie efekty już widać.
Wykonawca zmodernizował perony na linii nr 96 w Tuchowie, Andrzejówce oraz w Starym Sączu. W połowie czerwca dołączą do nich obiekty na kolejnych stacjach i przystankach. Na tej liście będą: Barcice, Rytro, Młodów i Łomnica-Zdrój. A także Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów-Zdrój, Milik, Muszyna oraz Muszyna-Zdrój (na lk 105). Dzięki temu zwiększy się komfort pasażerów pociągów, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Prace obejmują łącznie 13 stacji i przystanków na obu trasach i mają wartość 73 mln zł. Pieniądze pochodzą z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”.
Roboty do granicy
Zaawansowanie realizacji zadań na lk 96 widzimy także na odcinku Stary Sącz – granica państwa. Tam wartość prac sięgnie łącznie blisko 118 mln zł. Środki pochodzą z własnego budżetu PKP PLK oraz z Krajowego Programu Kolejowego. W trakcie jest remont torów, sieci trakcyjnej oraz 23 przejazdów kolejowo-drogowych i 60 obiektów inżynieryjnych. Na ukończeniu są roboty na moście nad rzeką Poprad w Muszynie obejmujące nawierzchnię torową oraz konstrukcję stalową i betonową.
Dzięki realizacjom wszystkich prac na torach znikną ograniczenia w ruchu i w czwartym kwartale br. na wielu szlakach prędkość pociągów wzrośnie do 120 km/h.
Pasażerowie pojadą sprawniej i bezpieczniej pociągami z Tarnowa do Muszyny i Krynicy, a zabudowa toru bezstykowego wpłynie także na lepszy komfort jazdy pociągiem. Obecnie, w trakcie robót, funkcjonuje zastępcza komunikacja autobusowa. Za nieco ponad miesiąc, od 12 czerwca pociągi wznowią kursowanie na całej trasie Tarnów – Leluchów.