Bardzo się cieszę z podpisania tego kontraktu. W tej chwili jesteśmy na bardzo dobrej drodze, żeby się rozwijać i funkcjonować na rynku. Chcemy być na różnych rynkach w Europie- powiedział Krzysztof Sędzikowski, prezes PESY po podpisaniu umowy z RegioJet na dostarczenie do Czech 7 elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf.eu.
Sędzikowski mówił, że klienci nastawieni są na pojazdy z silnikami diesla, tam gdzie nie ma trakcji elektrycznej. Stwierdził, że PESA ma tutaj bardzo mocną pozycję w Europie.
Wspominamy był już tutaj kontrakt z Deutsche Bahn, bardzo wymagający, który wymagał ogromnej uwagi. Do końca tego roku dostarczymy do DB dla kilku regionów w sumie 72 pojazdy diesla dwu- i trzy-członowe. Oczywiście jesteśmy także na innych rynkach. Także państwowa firma przewozowo-kolejowa w Czechach korzysta z naszych pojazdów diesla, które kupiła znacznie wcześniej- przypomniał prezes PESY.
Sędzikowski podkreślił, że jeżeli chodzi o pojazdy elektryczne, to w Polsce mamy Elfy i Darty dla PKP Intercity.
Tutaj bardzo ważny jest ten kontrakt, bo wychodzimy dalej i idziemy na rynek pojazdów na 25 kV, w tym przypadku pojazdu dwusystemowego. Nie wykluczając tego, że w Polsce też będziemy to mieć w przyszłości. Nie dość, że wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów, a funkcjonujemy w różnych krajach, m.in. na Białorusi, we Włoszech i w Niemczech, to widzimy, że nowoczesne pociągi przyciągają coraz więcej pasażerów- stwierdził Sędzikowski.
Czym wyróżnia się Elf.eu?
To jest pierwszy dwusystemowy pojazd elektryczny, który przygotujemy. Widzimy możliwość rozwoju tego produktu, a także rynki i klientów, którzy oczekują, że oprócz diesli możemy wejść z tego typu produktami. Dlatego cieszę się, że tego typu projekt będziemy mogli realizować z tak ważnym przewoźnikiem- skwitował prezes PESY.