NaKolei.pl WiadomościPrzewozy pasażerskie Polregio i Arriva składają oferty w woj. kujawsko-pomorskim. Znowu będzie „po staremu”?

Polregio i Arriva składają oferty w woj. kujawsko-pomorskim. Znowu będzie „po staremu”?

Redakcja
Fot. POLREGIO

Dwóch przewoźników złożyło oferty dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w ponowionym przetargu na świadczenie usług kolejowych przewozów pasażerskich w regionie od 11 grudnia 2022 r. do 14 grudnia 2030 r. Co ważne nie będą oni ze sobą konkurować, bo oferty dotyczą innych pakietów.

W pakiecie 1 znajduje się obsługa połączeń:

  • linia nr 18 Kutno – Piła Główna odcinek od Kutna do Bydgoszczy
  • linia nr 131 Chorzów Batory – Tczew odcinek od Bydgoszczy do Inowrocławia,
  • linia nr 353 Poznań Wschód – Skandawa odcinek od Gniezna do Jabłonowa Pomorskiego,
  • linia nr 208 Działdowo–Chojnice odcinek od Brodnicy do Jabłonowa Pomorskiego (wyłącznie w przypadku elektryfikacji linii po 2025 r.),

A więc chodzi o linie komunikacyjne:

  • Kutno–Włocławek–Toruń–Bydgoszcz,
  • Bydgoszcz–Inowrocław,
  • Gniezno–Inowrocław–Toruń,
  • Bydgoszcz – Toruń – Jabłonowo Pomorskie (– Brodnica po 2025 po elektryfikacji LK nr 208).

Ofertę złożyło POLREGIO proponując 39,29 zł za pockm oraz 9 zł stawki przychodu zadeklarowanego na pociągokilometr.

Pakiet nr 2 obejmuje:

  • linia nr 18 Kutno – Piła Główna odcinek od Torunia do Wyrzysk–Osiek oraz od Bydgoszczy do granicy województwa
  • linia nr 131 Chorzów Batory – Tczew odcinek od Bydgoszczy do Smętowo oraz Inowrocławia
  • linia nr 353 Poznań Wschód – Skandawa odcinek od Torunia do Jabłonowo Pomorskie, oraz odcinek od Gniezna do Torunia

Czyli linie komunikacyjne:

  • Bydgoszcz–Wyrzysk–Osiek,
  • Bydgoszcz–Toruń,
  • Toruń – Jabłonowo Pomorskie,
  • Bydgoszcz–Smętowo,
  • Piła–Bydgoszcz,
  • Inowrocław – Bydgoszcz,
  • Toruń–Inowrocław–Gniezno.

Ofertę złożyło POLREGIO proponując stawkę 40,81 zł za pockm oraz 9 zł stawki przychodu zadeklarowanego na pociągokilometr.

W pakiecie 3 znajduje się:

  • linia nr 131 Chorzów Batory – Tczew odcinek od Bydgoszczy do Maksymilianowa oraz odcinek Bydgoszcz – Laskowice
  • linia nr 201 Nowa Wieś Wielka – Gdynia Port odcinek od Bydgoszczy do Wierzchucina oraz od Wierzchucina do Lipowej
  • linia nr 208 Działdowo–Chojnice odcinek od Wierzchucina do Chojnic oraz odcinek od Grudziądza do Laskowic
  • linia nr 215 Laskowice Pomorskie – Bąk odcinek od Laskowic Pomorskich do Czerska,
  • linia nr 743 Lipowa Tucholska – Szlachta odcinek od Lipowej do Szlachty.

Są to linie komunikacyjne:

  • Bydgoszcz–Tuchola–Chojnice,
  • Bydgoszcz–Laskowice–Grudziądz,
  • Laskowice–Czersk,
  • Wierzchucin–Szlachta.

Tu ofertę złożyła Arriva, proponując stawkę za pockm 39,72 zł oraz 10 zł jako stawkę przychodu zadeklarowanego na pociągokilometr.

Na ostatni, czwarty pakiet składa się:

  • linia nr 207 Toruń Wschodni – Malbork odcinek od Torunia do Chełmży oraz do Grudziądza
  • linia nr 208 Działdowo–Chojnice odcinek od Brodnicy do Grudziądza,
  • linia nr 209 Kowalewo Pom. – Bydgoszcz Wsch. odcinek od Chełmży do Bydgoszczy,
  • linia nr 353 Poznań Wschód – Skandawa odcinek od Torunia do Jabłonowa Pomorskiego oraz do Torunia Wschodniego
  • linia nr 27 Nasielsk – Toruń Wschodni odcinek od Sierpca do Torunia.

Czyli linie komunikacyjne:

  • Toruń – Jabłonowo Pomorskie – Brodnica,
  • Brodnica–Grudziądz,
  • Bydgoszcz–Chełmża – Toruń,
  • Toruń–Grudziądz,
  • Toruń – Sierpc.

Tu także ofertę złożyła Arriva proponując kwotę 33,68 zł za pockm oraz 7,10 zł jako stawkę przychodu zadeklarowanego na pociągokilometr

Dwa pierwsze pakiety obejmują linie zelektryfikowane, dwa kolejne linie niezelektryfikowane. Złożone oferty wskazują, że w woj.  kujawsko-pomorskim wszystko pozostanie po staremu, jeśli województwo zaakceptuje propozycje przewoźników.

Na sfinansowanie zamówienia samorząd w pierwszym okresie rozliczeniowym przewidziano kwoty:

  • Pakiet I – 39 325 647,00 zł przy pracy eksploatacyjnej 2 061 041,00 pockm,
  • Pakiet II – 25 879 451,00 zł przy pracy eksploatacyjnej 1 395 991,90 pockm,
  • Pakiet III – 23 774 151,00 zł przy pracy eksploatacyjnej  1 341 576,06 pockm,
  • Pakiet IV – 25 970 066,00 zł przy pracy eksploatacyjnej 1 450 866,60 pockm.
Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności