NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura PLK otworzyły nowy wiadukt w Warce nad linią kolejową nr 8

PLK otworzyły nowy wiadukt w Warce nad linią kolejową nr 8

Redakcja

Bezkolizyjne skrzyżowanie w Warce zwiększyło bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. To jeden z efektów modernizacji linii między Warszawą a Radomiem.

Drogowy wiadukt w Warce na ul. Bielańskiej/ ul. Lotników zastąpił przejazd kolejowo-drogowy. Nowy obiekt to bezpieczniejsze przejazdy pociągów i lepszy system komunikacji drogowej. Kierowcy nie muszą już czekać przed zamkniętymi rogatkami podczas przejazdu pociągu.

Efektywnie wykorzystywane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. środki unijne to nowoczesna, bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej. Mieszkańcy Warki, wraz z modernizacją linii radomskiej, zyskali większe bezpieczeństwo i sprawniejszą komunikację między dwoma częściami miasta – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury.

Mieszkańcy Warki zyskali wiadukt drogowy, który usprawnił ruch w mieście. Obiekt ma szerokość ponad 13 metrów – po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Na wiadukcie jest również ścieżka pieszo-rowerowa. Długość drogi na wiadukcie to ok. 200 metrów. Przebudowany został układ drogowy. Przy wiadukcie powstanie nowy przystanek kolejowy Warka Miasto, który zapewni mieszkańcom bliższy dostęp do kolei.

To kolejny wiadukt na Mazowszu, który powstał w ramach inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego. Podobne realizacje zwiększające poziom bezpieczeństwa i usprawniające ruch w mieście są na linii z Warszawy do Białegostoku i w ramach programu wiaduktowego m.in. w Pruszkowie, Legionowie, Teresinie i Celestynowie. Dzięki inwestycjom PLK na Mazowszu już wybudowane zostały bezkolizyjne skrzyżowania między innymi na ulicy Karczunkowskiej w Warszawie, w Otwocku, Pruszkowie, Wołominie, Zielonce i Łochowie – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W Warce powstanie jeszcze jedna dodatkowa bezkolizyjna przeprawa. Wiadukt drogowy zastąpi przejazd kolejowo-drogowy na ul. Grójeckiej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oczekują na pozyskanie stosownych decyzji administracyjnych, które umożliwią rozpoczęcie budowy.

Od czerwca pociągi między Warszawą a Radomiem kursują bez zastępczej komunikacji. Podróżni korzystają z nowego przystanku Radom Stara Wola.

Wartość przebudowy odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności