Infrastruktura Wiadomości

PKP PLK kontynuują przebudowę stacji Rzeszów i budowę nowego przystanku Rzeszów Zachodni

PKP PLK kontynuują przebudowę stacji Rzeszów i budowę nowego przystanku Rzeszów Zachodni Fot. PKP PLK

Sprawniejsze podróże będą efektem min. przebudowy trzech mostów w Rzeszowie. Gotowe są dwie konstrukcje, rozpoczyna się przebudowa ostatniego obiektu- informuje przewoźnik.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują przebudowę stacji Rzeszów i budowę nowego przystanku Rzeszów Zachodni. Inwestycja za ponad 200 mln zł zapewni wygodniejsze podróże i obsługę na stacji i przystanku.

Od poniedziałku 28 stycznia ruszą prace przy ostatnim moście. Przy wykorzystaniu 500-tonowego dźwigu rozpocznie się demontaż 100 – tonowej konstrukcji. W jej miejscu będzie nowa. Wykonawca będzie pracował nocą, by maksymalnie ograniczyć zmiany w organizacji ruchu samochodowego- czytamy w komunikacie.

Równolegle z pracami przy trzecim (ostatnim) obiekcie nad Aleją Wyzwolenia, rozpocznie się przebudowa kolejnej grupy torów, rozjazdów i sieci trakcyjnej. Budowany jest drugi peronu na przystanku Rzeszów Zachodni.

W Rzeszowie PLK realizują inwestycje za ponad 200 mln zł. W tym zadaniu jest przebudowa stacji Rzeszów, powstaje dodatkowy przystanek Rzeszów Zachodni, przebudowywane są  trzy mosty nad Aleją Wyzwolenia. Prace obejmują również przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Marii Konopnickiej oraz wiadukt przy ul. Batorego- informuje spółka.

Zmiany w organizacji ruchu

Ze względu na bezpieczeństwo, prace przy mostach wymagają czasowej zmiany w komunikacji. Odcinek wzdłuż Alei Wyzwolenia, tj. od ul. Przy Torze do ronda Koby – będzie wyłączony z ruchu w dniach: 28.01.2019 r. – 3.02.2019 r.,  od godz. 23.00 do 4.00. Pojazdy, jadące z kierunku Warszawy i Lublina w stronę Krakowa, zostaną w tym czasie skierowane, przez rondo Jana Pawła II, na ul. Marszałkowską i na ul. Krakowską (na skrzyżowaniu z Al. Piłsudskiego). Podobnie zaplanowano ruch w stronę Kraków – Lublin/Warszawa.

PLK przebudowały już dwa mosty (z trzech) nad Aleją Wyzwolenia, w pobliżu powstającego  przystanku kolejowego Rzeszów Zachodni. Po nowym moście, na linii kolejowej Ocice – Rzeszów (nr 71) ruch pociągów odbywa się już od 8 grudnia. Od 24 stycznia składy pojechały również po drugim moście, na trasie Rzeszów – Przemyśl (nr 91). W połowie roku, sprawniejszą  komunikację kolejową na trasach Ocice – Rzeszów i Rzeszów – Przemyśl, zapewnią już trzy mosty nad Aleją Wyzwolenia. Nowe obiekty zwiększą bezpieczeństwo w ruchu kolejowym oraz drogowym.

 Rzeszów Zachodni 

Obecnie jeden peron jest już prawie gotowy. Trwają roboty brukarskie, montaż balustrady i budowa wiat peronowych. Większą dostępność do kolei mieszkańcy zyskają już w połowie roku. Nowy przystanek będzie wyposażony w wiaty, ławki oraz oznakowanie i tablice informacyjne- czytamy.

Na peronach zamontowana zostanie antypoślizgowa nawierzchnia i linie naprowadzające, które ułatwiają poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym. Podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się, komunikację ułatwi winda oraz pochylnia- dodają PKP PLK.

Inwestycja w Rzeszowie, realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Projekt obejmuje trzy stacje: Rzeszów Główny, Szczecin Główny i Gdańsk. Wartość podpisanej w czerwcu 2018 r. umowy na stację Rzeszów, to 205 mln zł netto.