NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura PKP Cargo zwiększa zaangażowanie w budowę terminala Karsznice

PKP Cargo zwiększa zaangażowanie w budowę terminala Karsznice

Łukasz Słonczewski
Fot. PKP CARGO

Wartość zaangażowania PKP Cargo w budowę terminala multimodalnego w Karsznicach wzrosła do 51,3 mln zł z wcześniej zakładanej maksymalnej kwoty 25 mln zł. Jak wynika z informacji przekazanych przez Spółkę zwiększenie zaangażowania przez PKP Cargo ma związek z koniecznością weryfikacji modelu finansowego tej inwestycji zawartego we wniosku o dofinansowanie. Maksymalne zaangażowanie PKP Cargo w związku z realizacją inwestycji wynosiło do tej pory 25 mln zł.

 

Spółka podała, że po skorygowaniu modelu finansowego, kwota finansowania inwestycji przez PKP Cargo wzrosła do 51,3 mln zł, na co składają się: 20,9 mln zł finansowania kapitałowego (z czego 1,5 mln zł zostało już wpłacone na kapitał zakładowy spółki celowej Centralny Terminal Multimodalny) oraz 30,4 mln zł pożyczki na finansowanie kapitału obrotowego (prefinansowanie dotacji i finansowanie VAT), co determinuje dodatkowe zaangażowanie finansowe PKP Cargo.

O terminalu

Terminal Zduńska Wola-Karsznice jest kluczowym projektem inwestycyjnym PKP Cargo, a miasto idealnie wpisuje się w strategię przewoźnika. Jest świetnie położone na przecięciu szlaków kolejowych północ-południe i wschód-zachód, nieopodal jest trasa ekspresowa S8.

Dla PKP Cargo inwestycja ma olbrzymie znaczenie ze względu na ambitne plany firmy, która chce stać się liderem usług logistycznych.

W Polsce mamy dwa, trzy razy mniej punktów przeładunkowych niż w Europie Zachodniej. Zwiększenie przepustowości przeładunków poprawi naszą konkurencyjność. Dlatego chcemy inwestować – mówił kilka miesięcy temu Czesław Warsewicz.

Docelowo Karsznice mają stać się jednym z największych terminali w Polsce. Jego przewidywane powierzchnia wynosi 23 hektary. Wstępna data zakończenia inwestycji to 2022 rok. Terminal przeładunkowy ma zostać wyposażony m.in. w dwie suwnice kolejowe z grupą 9 torów bocznicowych, plac rozładunkowy i składowy oraz towarzyszącą infrastrukturę drogową i parkingową. Docelowa pojemność obszarów składowych portu wynieść ma 4500 TEU (standardowych kontenerów dwudziestostopowych), natomiast możliwości przeładunkowe portu osiągnąć mają docelowo 220 tys. TEU rocznie. Na terenie przedsięwzięcia będzie prowadzony pełen wachlarz usług intermodalnych, m.in. przeładunek kontenerów, naczep, przewóz nadwozi wymiennych, przewóz samochodów ciężarowych, przewóz pojemników specjalnych oraz przewóz ładunków w jednostkach izotermicznych.

Do zbudowania terminala powołana została spółka Centralny Terminal Multimodalny.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności