NaKolei.pl WiadomościKolej na świecie Pierwszy pociąg „neutralny klimatycznie” wyruszył z Europy do Chin przez Małaszewicze

Pierwszy pociąg „neutralny klimatycznie” wyruszył z Europy do Chin przez Małaszewicze

Redakcja
Fot. RailFreight.com

GEFCO uruchomiło swój pierwszy, neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, pociąg na trasie Europa-Chiny. Wyruszył 15 listopada 2021 r. z Dunjaskiej Strady na Słowacji, a jego celem jest Xi’an w Chinach.

Koncepcja realizowana przez GEFCO w tym przypadku jest inna niż zwykle. Ponieważ na Nowym Jedwabnym Szlaku nadal niemożliwe jest prowadzenie pociągu wolnego od paliw kopalnych na różnych szerokościach toru, firma postanawia zrekompensować wytworzony podczas podróży pociągiem CO2 poprzez inwestycje wyłącznie w projekty z certyfikatem Gold Standard.

To organizacja pozarządowa zapewniająca, że ​​projekty wszelkiego rodzaju są zgodne z celami i wizją zrównoważonego rozwoju poprzez redukcję emisji CO2 tam, gdzie to możliwe. Chodzi o zrównoważony rozwój zgodny z celami środowiskowymi i sposobami ich osiągnięcia.

W ten sposób GEFCO pokazuje, że firmy kolejowe mogą kompensować swoje emisje i stać się zrównoważonymi, nawet przed całkowitym przejściem na zieloną energię. Ponadto usługa ta została dostosowana do potrzeb klienta, a jest to dowód na to, że spedytorzy zaczęli zdawać sobie sprawę, że kolej jest integralną częścią planów zrównoważonego rozwoju.

Usługa mogłaby być atrakcyjna, nawet nie wspominając o aspekcie zrównoważonego rozwoju. Mówimy o w pełni załadowanym pociągu, odjeżdżającym z Europy Środkowej do Chin. Jednak jest w tym coś więcej. Klient GEFCO wyraźnie zażądał rozwiązania transportu niskoemisyjnego, które firma dostarczyła.

Cieszymy się, że możemy współpracować z naszym wieloletnim klientem, aby uruchomić ten przełomowy pociąg neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Rośnie zapotrzebowanie rynku na rozwiązania bardziej przyjazne dla klimatu, zwłaszcza w transporcie dalekobieżnym – skomentowała Alice Defranoux, szefowa kolejowego transportu towarowego w GEFCO.

Pociąg, który wyruszył ze Słowacji do Chin, ma 41 wagonów, a dotarcie do miejsca docelowego zajmie mu trzy tygodnie. Przejedzie przez Małaszewicze i dalej pojedzie przez Białoruś, Rosję i Kazachstan, a zanim dotrze do Xi’an przekroczy przejście graniczne Dostyk-Alashankou między Chinami i Kazachstanem. Przed dotarciem do portu docelowego towar zostanie przeładowany na chińskie wagony.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności