NaKolei.pl WiadomościPrawo i przetargi Pesa chce zająć się naprawą mazowieckich EN57AL

Pesa chce zająć się naprawą mazowieckich EN57AL

Redakcja
Fot. NaKolei.pl

Koleje Mazowieckie otworzyły oferty w przetargu dot. naprawy P4 jednostek EN57AL. Łącznie naprawę ma przejść 66 pojazdów.

W listopadzie 2022 roku, Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na wykonanie napraw P4 przy 66 elektrycznych zespołach trakcyjnych serii EN57AL. W zakresie naprawy wchodzi zespół czynności niezbędnych do uzyskania stanu technicznego i parametrów technicznych określonych w przepisach i warunkach technicznych odbioru dla danej serii EZT i rodzaju naprawy.

Dzisiaj nastąpiło otwarcie ofert w przetargu. Wpłynęła tylko jedna oferta, a złożyła ją Pesa Mińsk Mazowiecki, która zaproponowała wykonanie zadania za 129 076 200 zł brutto. Jest to kwota mieszcząca się w szacunkach zamawiającego, ponieważ Koleje Mazowieckie chciały na zamówienie przeznaczyć 133 281 324 zł brutto.

Przypomnijmy, że w postępowaniu obowiązują dwa kryteria wyboru oferty: jest to cena (90%) oraz termin wykonania naprawy P4 każdego elektrycznego zespołu trakcyjnego (10%).

Jeżeli dojdzie do zaakceptowania oferty, Pesa Mińsk Mazowiecki będzie zobowiązana do wykonania napraw zgodnie z obowiązującą „Dokumentacją systemu utrzymania elektrycznego zespołu trakcyjnego serii EN57 o symbolu EN57AL, zmodernizowanego wg dokumentacji technicznej nr PT/03/2011”, którą podzielono na:

  1. stały zakres naprawy, tj. prace wykonywane zawsze podczas każdej naprawy zgodnie z postanowieniami właściwej dla danego pojazdu dokumentacji systemu utrzymania,
  2. prace wykraczające poza stały zakres naprawy w poziomie utrzymania P4 (zwane pracami dodatkowymi), czyli prace konieczne do wykonania w czasie naprawy dla uzyskania stanu technicznego określonego w  przepisach i warunkach technicznego odbioru, lecz nie występujące w każdej naprawie np. obręczowanie zestawu kołowego.
  3. uzupełnienie braków, na które zamawiający zamierza przeznaczyć dla jednego EZT kwotę w wysokości średnio 1 000,00 zł netto.

Zamawiający wymaga, aby w stałym zakresie naprawy, w trakcie wykonywanych napraw w poziomie utrzymania P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych, wykonawca wykonał wszystkie prace wyszczególnione w dokumentacji systemu utrzymania, a także:

  1. dokonał poprawek malarskich uszkodzonych powierzchni całego EZT za wyjątkiem podwozia, które należy zabezpieczyć w całości,
  2. wykonał powłoki lakiernicze „antygraffiti” na pudłach EZT,
  3. dokonał przeglądu układów napędowych (silników trakcyjnych, przekładni), umożliwiającego eksploatację pojazdu do kolejnej naprawy w poziomie utrzymania P4 oraz dokonał wymiany na nowe wszystkich elementów metalowo-gumowych sprzęgieł podatnych,
  4. dostosował urządzenia radiołączności pociągowej do pracy w systemie GSM-R,
  5. wykonał inne czynności – zgodnie z DTR producentów poszczególnych elementów pojazdów oraz niewyszczególnione w dokumentacji systemu utrzymania.

Za braki w wyposażeniu taboru uważa się brakujące wg dokumentacji konstrukcyjnej danej serii elektrycznego zespołu trakcyjnego: zespoły, podzespoły i części, których wykaz ustala się komisyjnie z udziałem przedstawicieli obu Stron i Komisarza Odbiorczego, w trakcie przyjęcia pojazdu do naprawy lub ujawnione w toku naprawy. Za braki nie uznaje się normaliów oraz elementów zaliczanych do galanterii taborowej.

Powyższe prace powinny zostać zrealizowane do 31 grudnia 2025 r. EZT serii EN57AL po wykonanej naprawie w poziomie utrzymania P4 mają być kompatybilne między sobą oraz z EZT serii EN57AKM.

Zamawiający wymaga wykonania naprawy w poziomie utrzymania P4 każdego elektrycznego zespołu trakcyjnego, w terminie nie dłuższym niż 55 dni kalendarzowych, licząc od dnia przekazania elektrycznego zespołu trakcyjnego do naprawy. Pesa Mińsk Mazowiecki zobowiązała się wykonać naprawę w poziomie utrzymania P4 wraz z modyfikacją każdego ezt, w terminie nie dłuższym niż 50 dni kalendarzowych, licząc od dnia przekazania ezt do naprawy.

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności