W połowie grudnia w Zakopanem oddano do użytku nowy dworzec PKP. Ruszające się i opadające płytki na niedawno oddanym do użytku peronie w Zakopanem trzeba było ogrodzić taśmą.
To najprawdopodobniej efekt odwilży i osiadającej ziemi. Prace budowlane prowadzone były przy dużych mrozach, przez co odpowiednie ubicie podłoża mogło okazać się niemożliwe. Dworzec w Zakopanem został częściowo otwarty po przebudowie przed świętami Bożego Narodzenia w 2023 roku. Inwestycja była jednym z elementów projektu o wartości ponad 1,1 mld zł netto jest współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Wkrótce rozpoczną się prace naprawcze. Sytuacja nie ma wpływu na ruch pociągów. Dokończenie wszystkich prac na stacji Zakopane w ramach umowy i odbiór końcowy robót planowane jest w maju 2024 r.
Na profilu społecznościowym Tygodnika Podhalańskiego pojawił się film przedstawiający oddany do użytku niecałe trzy miesiące wcześniej peron w Zakopanem. Ciągnące się wzdłuż jednego z peronów zapadlisko jest owinięte taśmą zabezpieczającą.
Źródło: Tygodnik Podhalański/Facebook
Prace na stacji Zakopane za blisko 65 mln zł w ramach kontraktu na linii nr 99 Chabówka — Zakopane realizuje Firma ZUE S.A.