55 mln zł będzie kosztować modernizacja stacji Opoczno Południe. PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że przewidywany koniec prac ma nastąpić pod koniec 2018 roku. W ramach modernizacji budowany jest drugi nowy peron oraz przejście podziemne. Przebudowywane są również urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co wg zarządcy infrastruktury ma usprawnić obsługę pociągów.
Powstający na stacji Opoczno Południe drugi peron będzie miał 300 m długości. Peron będzie wyposażony w wiaty, ławki oraz oświetlenie. Nie zabraknie tablic z rozkładem jazdy. Peron będzie wyposażony w antypoślizgową nawierzchnie z pasem bezpieczeństwa, co ma ułatwić poruszanie się osobom niedowidzącym. Bezpieczne poruszanie się zapewnić ma tunelowe przejście dla pieszych oraz pochylnie.
Opoczno Południe. Jaki jest stan zaawansowania prac?
Obecnie trwają pracę związane z zabudową płyt peronowych. Wykonawca zakończył budowę nasypu pod peron i ustawianie ścianek peronowych. Połowa tj. 8 z 16 rozjazdów już zostały zamontowane. Ustawiane są konstrukcje sieci trakcyjnej. Na terenie stacji powstaje nowa nastawnia wyposażona w komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudowywane są obiekty inżynieryjne.
Jak zwraca uwagę PKP PLK, stacja jest przez cały czas dostępna dla podróżnych. Na przestrzeni doby zatrzymuje się na niej ok. 20 pociągów, w tym także składy pociągów międzynarodowych (Wiedeń, Praga, Grodno). Uruchomiony w grudniu 2014 r. peron Opoczno Południe zapewnia dostęp do kolei mieszkańcom Opoczna i pobliskich miejscowości.
Po zakończeniu prac Vmax 160 km/h
Sprawniejszy i bezpieczny przejazd pociągów zapewni wymiana ok. 7 km torów i sieci trakcyjnej oraz zabudowa nowych rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Po zakończeniu prac zwiększy się przepustowość stacji – możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów z prędkością ponad 160 km/h.
Inwestycja pn. „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na stacji Opoczno Płd.” realizowana jest w ramach projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II” w formule „projektuj i buduj”. Prace budowlane zaplanowano na lata 2017- 2019, Wykonawcą jest firma Porr Polska Construction S.A. Finansowanie inwestycji zapewniono ze środków budżetowych.
źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.