Niedawno Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego podpisał umowę dla studium pod modernizację wraz z elektryfikacją odcinka linii kolejowej nr 25. Dzisiaj natomiast Marszałek Województwa Świętokrzyskiego informuje, że od grudnia br. na stację w Końskich zajadą pierwsze pociągi.
W kwietniu br. Samorząd Województwa Łódzkiego podpisał umowę na opracowanie studium dla projektu złożonego w ramach programu Kolej Plus pn. „Modernizacja i elektryfikacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko Kamienna”. Konkurs został wygrany przez konsorcjum Idom Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. oraz Idom Consulting Engineering Architecture S.A.U. Studium ma zostać wykonane do 8 października 2021 roku – więcej informacji o przetargu.
W ramach programu Kolej Plus zelektryfikowany ma zostać cały odcinek linii kolejowej nr 25 o długości 88 km, wszystko w ciągu 5 lat. Prace na trasie mają pozwolić na uruchomienie bezpośrednich pociągów, tak aby nie musiały one kończyć biegu w Opocznie.
Jak poinformował Marszałek Województwa Świętokrzyskiego, Andrzej Bętkowski wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2021/2022 pociągi po 13 latach mają wrócić na stację w Końskich.
Dziś to pewne. Niewielu wierzyło. Pracowaliśmy nad tym długo, ale możemy to już ogłosić! Przywracamy połączenia pociągów pasażerskich między Skarżyskiem-Kamienną a Tomaszowem Mazowieckim! Między innymi przez Końskie i Opoczno! Dzięki ustawie Kolej+, którą Prezydent RP Andrzej Duda podpisał właśnie na stacji w Końskich, zostanie zelektryfikowana linia kolejowa nr 25. A już od grudnia tego roku na tej samej stacji w Końskich będą zatrzymywały się pociągi pasażerskie! – napisał na Facebook’u Andrzej Bętkowski, Marszałek Województwa Świętokrzyskiego.
Według informacji Marszałka, przywrócenie pociągów będzie możliwy przy współpracy z Samorządem Województwa Łódzkiego, a w zasadzie ma zostać uruchomionych minimum 4 par pociągów dziennie. Według Marszałka Bętkowskiego na dniach ma zostać ogłoszony przetarg na modernizację peronów na trasie.
Ostatni pociąg pasażerski na tej trasie przejechał w 2009 roku. Tyle czasu musieliśmy czekać na to, aby w końcu przestano mówić, że „nie opłaca się”. Ci którzy likwidowali te połączenia nie brali pod uwagę czynnika społecznego. W ten sposób odbierano szanse i możliwości przed wieloma Polakami z mniejszych miejscowości – pisze Marszałek Bętkowski. – Dzięki współpracy z województwem łódzkim zarządzanym przez marszałka Grzegorza Schreibera, uruchomimy minimum 4 pary pociągów. Dzięki ministrowi Andrzejowi Adamczykowi i wiceministrowi Andrzejowi Bittel, Polskie Linie Kolejowe wyremontują i poprawią bezpieczeństwo na peronach przy stacjach na tej trasie. Na dniach zostanie ogłoszony przetarg na to zadanie! – dodał.