NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura Mieszkańcy Chróścic kontra Rp 1. Domagają się budowy ekranów akustycznych

Mieszkańcy Chróścic kontra Rp 1. Domagają się budowy ekranów akustycznych

Redakcja
Przejazd w Strzegomiu. Fot. PKP PLK S.A. (ilustracyne)

Do naszej skrzynki pocztowej dotarł mail skierowany przez mieszkańców gminy Dobrzeń Wielki. Apelują oni, aby przy planowanej modernizacji linii CE30 uwzględnić budowę ekranów akustycznych na odcinku w Chrościcach, ponieważ „pociągi używają sygnałów, które są bardzo głośne i przekraczające normy”.

Pod koniec 2020 roku PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę wartą 24 mln zł na wykonanie projektów dla przyszłych prac na linii kolejowej Wrocław – Opole przez Siechnice, Jelcz, Popielów (CE30). Głównym celem projektu jest skrócenie czasu podróży i transportu ładunków. CE30 to równoległa trasa dla magistrali E30 Wrocław – Brzeg – Opole. Prace przy CE30 to przede wszystkim odciążenie sąsiedniej magistrali, co przełożyłoby się na zwiększenie przepustowości.

Obecnie często się zdarza, że pociągi przejeżdżają co 15 minut, także w nocy używając sygnałów dźwiękowych, które są bardzo głośne i przekraczają obecne wskaźniki norm hałasu, co bardzo przeszkadza mieszkańcom – skarżą się mieszkańcy gminy Dobrzeń Wielki.

Mieszkańcy starają się, aby w przygotowaniu dokumentacji dla modernizacji linii uwzględniono ekranu akustyczne na odcinku zamieszkałym w Chróścicach.

My mieszkańcy prosimy o umieszczenie w projekcie ekranów dźwiękoszczelnych na odcinku zamieszkałym tj. gmina Dobrzeń Wielki miejscowość : Chróścice ul. Augusta Kośnego. Znajduje się tam słup nr.: 22180128 – czytamy dalej

W Chróścicach jest jeden przejazd kolejowo-drogowy kat. C na skrzyżowaniu z ulicą Augusta Kośnego, to tam maszyniści podają sygnał Rp 1.

Linia ta – CE30, która przebiega przez miejscowości: Czarnowąsy, Dobrzeń Wielki, Chróścice, Popielów – nie nadaję się obecnie do eksploatacji pociągów. Stan techniczny jest tragiczny, tory uginają się pod ciężarem pociągów towarowych, pękają izolatory linii o napięciu 3000 V, co już było zgłaszane i uciszane. Raz nawet wagon pociągu się wykoleił. To wszystko zagraża bezpieczeństwu i życiu ludzi – twierdzą mieszkańcy gminy Dobrzeń Wielki.

Ciężko stwierdzić o jakie wykolejenie w tej sprawie chodzi, ponieważ w okolicy na przestrzeni lat doszło do kilku takich przypadków w okolicy. Zdarzało się, że nawet lokomotywa wypadła z torów w okolicach miejscowości Czarnowąsy. Ale także po drugiej stronie Odry, na podobnej wysokości, tyle że na odcinku E30 zdarzyło się, że jeden wagon wypadł z torów (2008 r.).

Modernizacja CE30 zakłada obsługę pociągów towarowych o długości 740 m, z prędkością 100 km/h i nacisku na oś 221 kN/oś. Termin ukończenia dokumentacji projektowej zaplanowany jest na III kwartał 2023 roku. Wykonawca dokumentacji projektowej najprawdopodobniej będzie mógł uwzględnić budowę paneli akustycznych o ile mieszkańcy zgłoszą je zawczasu.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności