Jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na modernizację stacji Warszawa Zachodnia. Będą wymienione wszystkie perony, przebudowany układ torowy, będzie również przebudowany tunel, przejście. Teraz jest szerokości 8 metrów, a będzie szerokości 60 metrów- powiedział na antenie wPolsce.pl Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK S.A.
W przejściu, jak dodał, będą umieszczone kasy biletowe, obsługa podróżnych, będzie tam również można dokonać drobnych zakupów.
Jednocześnie w ramach przebudowy Warszawy Zachodniej będzie wykonany tunel umożliwiający budowę linii tramwajowej. Stację zrobimy do końca 2022 roku, później wchodzimy na Warszawę Wschodnią, a później do centrum Warszawy- zadeklarował prezes PKP PLK.
Merchel poinformował również, że ze wszystkich kierunków do Warszawy będziemy wjeżdżać liniami czterotorowymi.
Czyli dwa tory będą do ruchu dalekobieżnego, a dwa do regionalnego, podmiejskiego. To zdecydowanie przybliży i ułatwi dojazd wszystkich mieszkańców województwa mazowieckiego do Warszawy. W tej perspektywie chcemy linię czterotorową zbudowaną z Otwocka do Warszawy. W następnych będziemy rozpatrywali kierunek północny, czyli kierunek Nasielska, Mińska Mazowieckiego. To oczywiście musi być rozłożone na lata, ale to będzie- mówił Merchel.
Prezes PLK odniósł się również do utrudnień związanych z remontem linii średnicowej.
Żebyśmy mogli wejść na odcinek miedzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Wschodnią, to musimy najpierw przygotować solidne podstawy, żeby nie wyeliminować w ogóle ruchu kolejowego z Warszawy. Dlatego odbudowujemy Warszawę Główną, która będzie stacją czołową i będzie mogła przejąć ruch pociągów przyjeżdżających do Warszawy od strony zachodniej- powiedział Merchel.
Jednocześnie będziemy w najbliższym czasie przeprowadzać remont na Warszawie Gdańskiej, gdzie układ torowy został już wybudowany i perony, natomiast dobudowane zostaną dwie kładki, ruchome schody- dodał prezes PLK.