Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze podpisał 2 umowy na wykonanie pracy koncepcyjnej (w tym określonej dokumentacji), która stanowić będzie podstawę do dalszej realizacji projektu inwestycyjnego, wyboru optymalnego wariantu oraz określenia wskaźników potrzebnych do oceny i rankingowania projektu w ramach Programu Kolej +.
Studium Planistyczno-Prognostyczne będzie stanowić podstawę opracowania przez PKP PLK SA studium projektowo-technicznego obejmującego: wykonanie koncepcji programowo-przestrzennej określającej w sposób szczegółowy zakres rzeczowy prac niezbędnych do realizacji projektu określonych wstępnie w Studium Planistycznym wraz z określeniem wstępnych kosztów projektu, opracowanie projektu budowlanego wraz z projektem zagospodarowania terenu oraz szczegółowym kosztorysem inwestorskim oraz pozyskanie stosownych decyzji administracyjnych.
Pierwotnie zamówienie obejmowało 6 części. Wykonawców wybrano tylko dla 2 z nich.
Umowę na wykonanie Studium Planistyczno-Prognostycznego dla projektu rewitalizacja linii nr 275 na odcinku Bieniów–Lubsko wraz z budową przystanków w m. Budziechów, Jasień i Bieszków zawarto z International Management Services Sp. z o.o. Jej wartość to 600 000.00 PLN netto. To część 2 zamówienia.
Natomiast umowę na wykonanie studium dla projektu remont linii nr 363 ma odcinku Skwierzyna – Międzychód podpisano z BBF Sp. z o. o. To 4 część zamówienia, a jej wartość to 577 000.00 PLN netto.
Umów nie podpisano dla projektów:
- Wykonanie Studium Planistyczno-Prognostycznego dla projektu rewitalizacja linii kolejowej nr 358 Czerwieńsk – granica państwa (cześć 1),
- Wykonanie Studium Planistyczno-Prognostycznego dla projektu rewitalizacja linii nr 14 na odcinku Szprotawa – Żagań wraz z odbudową peronów (część 3),
- Wykonanie Studium Planistyczno-Prognostycznego dla projektu remont linii nr 364 na odcinku Międzyrzecz – Wierzbno (Międzychód) (część 5),
- Wykonanie Studium Planistyczno-Prognostycznego dla projektu rewitalizacja linii kolejowej nr 364 na odcinku Międzyrzecz – Sulęcin – Rzepin (część 6).
Jako przyczynę wskazano przerwanie procedury. Przypomnijmy, że PLK oczekują na wstępne Studium Planistyczno-Prognostyczne do listopada br.
Studium Planistyczno-Prognostyczne, które objęte jest umowami, będzie obejmować poniższe etapy:
- Etap 1 Pozyskiwanie danych i zdefiniowanie wariantów infrastruktury;
- Etap 2 Prognozy ruchu dla wariantów infrastruktury;
- Etap 3 Analiza ruchowo-eksploatacyjna dla wariantów infrastruktury;
- Etap 4 Oszacowanie kosztów dla wariantów infrastruktury – wstępne rozbicie cenowe ofert, wskazanie istotnych kwestii technicznych;
- Etap 5 Wybór preferowanego wariantu;
- Etap 6 Ocena wpływu Projektu na uzyskanie/usprawnienie połączenia miasta z miastem wojewódzkim.