Ostatni z rozbudowanych Flirtów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej został przekazany do eksploatacji. Oznacza to, że już 10 trójczłonowych EZT-ów od Stadlera będzie wozić pasażerów po regionie.
W kwietniu 2019 roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisała umowę ze Stadlerem na rozbudowę dziesięciu dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt o dodatkowy, trzeci człon w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap III”.
To dobra wiadomość, biorąc pod uwagę fakt, że stale rośnie liczba pasażerów. Jak poinformował Prezes Janusz Malinowski, ŁKA w I półroczu 2022 roku przewiozła o 45% więcej pasażerów niż w 2019 roku, czyli jeszcze przed pandemią. To jest wręcz rekordowy wzrost.
Rozbudowa połowy floty Flirtów o dodatkowy człon to zwiększenie liczby miejsc siedzących ze 120 do 186. Długość dodatkowego przedziału pasażerskiego wynosu 17,5 metra, a całego pociągu 63,2 metra. W dodatkowym członie znajduje się 66 miejsc siedzących i wyposażony jest w zgodnie z standardem Flirtów ŁKA – w klimatyzację, wifi, gniazdka elektryczne i urządzenia bezpieczeństwa.
W ramach umowy, Stadler jest także odpowiedzialny za utrzymanie pociągów do 2029 roku. Wartość projektu to 68 481 150,00, kwota dofinansowania z RPO wyniosła 47 455 500,00.
Już jest❗️Ostatni z rozbudowanych Flirtów 🚄 przekazany do eksploatacji – III etap „Budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”zakończony🏁. Po torach woj. łódzkiego (i nie tylko) będzie jeździć 10 takich pojazdów. Rozwijamy się dla Was, zatem wsiadajcie i podróżujcie🙂! pic.twitter.com/xuhJCLJNMG
— ŁKA (@KolejLodzkie) August 17, 2022