Strona główna » Wiadomości » Przewozy towarowe » Litwini testują połączenie kolejowe na Ukrainę z pominięciem Białorusi. Po raz pierwszy w historii

Litwini testują połączenie kolejowe na Ukrainę z pominięciem Białorusi. Po raz pierwszy w historii

Redakcja

Litewski przewoźnik towarowy LTG Cargo poinformował, że uruchomił pociąg, który dotrze na granicę polsko-ukraińską. Litwini wskazują, że to pierwsza taka trasa w historii LTG, kiedy ładunek z Ukrainy dotrze na Litwę z pominięciem Białorusi.

LTG Cargo dzisiaj (27.04.2022) z samego rana uruchomił pociąg, który wyruszył z terminalu intermodalnego w Kownie na granicę polsko-ukraińską. Według planów Litwinów, pociąg z wagonami platformami dotrze w wyznaczone miejsce na granicę z Ukrainą w najbliższym czasie, aby później wrócić na Litwę z około 50 kontenerami. Jak wskazują sami Litwini, wyjątkowe w tym wszystkim jest to, że pominięta zostanie Białoruś. Ma to być pierwsza podróż w historii LTG, kiedy ładunek z Ukrainy dotrze koleją na Litwę z pominięciem Białorusi.

Pierwszy testowy przejazd ma na celu ocenić aspekty i uwarunkowania nowej trasy, czasu przewozu oraz wskazanie potencjalnych wyzwań logistycznych. Trasa ta będzie przebiegać wyłącznie po torze 1435mm, który biegnie od terminalu w Kownie przez Polskę do terminalu na granicy z Ukrainą. Oznacza to, że jeśli projekt się powiedzie, część ładunku będzie można przewieźć do Kowna bez zmiany toru i bez przeładunku. LTG Cargo jest w kontakcie zarówno z Kolejami Ukraińskimi, jak i potencjalnymi klientami na Ukrainie, którzy eksportują swoje towary na rynki zachodnie. 

Czytaj więcej: Po normalnym torze z Polski do Kowna. Nowy terminal na Litwie otwarty na ruch komercyjny

Wciąż pracujemy nad znalezieniem nowych kierunków dywersyfikacji działalności i sposobów pomocy klientom w transporcie ładunków. Intermodalny terminal towarowy w Kownie został połączony  z europejską niespełna rok temu oraz strategiczna decyzja o utworzeniu spółki w Polsce w 2020 roku pozwalają nam szukać niestandardowych modeli przewozów i skutecznych sposobów dostosowania się do zmiennej sytuacji – mówi Eglė Šimė, prezes LTG Cargo.

Na Litwie ładunki na nowej trasie będą transportować LTG Cargo, a od granicy ukraińsko-polskiej – spółka zależna LTG Cargo Polska. Pociąg ma wrócić na Litwę z około 1 tys. t różnych towarów. Ładunki będą mogły być sprawnie dystrybuowane na terenie Litwy i całego regionu bałtyckiego.

Zobacz również: Koleje Litewskie zamykają swoje biura w Rosji i na Białorusi. Nie ma już szans na nawiązanie współpracy

Podobne artykuły