Strona główna » Wiadomości » Koleje Wielkopolskie wybrały wykonawcę budowy nowej bazy taborowej w Wągrowcu

Koleje Wielkopolskie wybrały wykonawcę budowy nowej bazy taborowej w Wągrowcu

Adrian Izydorek
Fot. Koleje Wielkopolskie

15 stycznia Koleje Wielkopolskie podpisały umowę z firmą ALSTAL Grupa Budowlana na budowę zaplecza technicznego obsługi pojazdów szynowych oraz budowę hali postojowej wraz z niezbędną infrastrukturą przy ulicy Leśnej w Wągrowcu.

15 stycznia 2020 r. w siedzibie Spółki Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o. przy ul. Składowej 5 została podpisana umowa z firmą ALSTAL GRUPA Budowlana Sp. z o.o. na budowę zaplecza technicznego obsługi pojazdów szynowych oraz budowę hali postojowej w raz z niezbędną infrastrukturą przy ulicy Leśnej w Wągrowcu.

Wartość umowy to 48 741 115,67 PLN netto, a realizacja umowy potrwa 24 miesiące.

Projekt realizowany wedle projektu pt „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Wielkopolsce poprzez budowę zaplecza technicznego dla taboru spalinowego” nr RPWP.05.02.01-30.0004/18-00 w ramach: Osi Priorytetowej 5 „Transport”; Działania 5.2 „Transport Kolejowy”; Poddziałania 5.2.1 „Modernizacja regionalnego układu kolejowego oraz poprawa stanu infrastruktury dworcowej” Współfinansowanego z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020. Wysokość dofinansowania to 34.055.454,85 zł.

Punkt Utrzymania Taboru będzie się składać z:
  • Hali Głównej o powierzchni zabudowy 2 783,00 m2, gdzie będą dokonywane przeglądy poziomu P1, P2, naprawy bieżące, mycie zewnętrzne, sprzątanie wnętrz pojazdów,
  • Hali Postojowej o powierzchni zabudowy 1 971,61m2 , gdzie odstawiane będą pojazdy w czasie oczekiwania rozkładowego pomiędzy kursami.  Hala będzie czterotorowa i pomieści po dwa dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne o długości do 45 m.

Na terenie inwestycji powstanie także stacja paliw z dwoma dystrybutorami do tankowania pojazdów szynowych oraz inne elementy zagospodarowania terenu jak: wiata śmietnikowa, stacja transformatorowa, taca szczelna do tankowania zbiorników paliwa oraz pełna infrastruktura kolejowa. Projekt zakłada również budowę pomieszczeń socjalnych dla pracowników, strefy wypoczynku i noclegu oraz sali szkoleniowej na 50 osób.

Podobne artykuły