Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Koleje Mazowieckie uruchomiły hale utrzymaniowo-naprawczą w Sochaczewie [ZDJĘCIA]

Koleje Mazowieckie uruchomiły hale utrzymaniowo-naprawczą w Sochaczewie [ZDJĘCIA]

MM

18 maja br. odbyło się uroczyste otwarcie hali utrzymaniowo-naprawczej w Sochaczewie. W nowoczesnym obiekcie realizowana będzie usługa utrzymania oraz obsługa serwisowa nowych pojazdów FLIRT. Składy te sukcesywnie są dostarczane do parku taborowego Kolei Mazowieckich w ramach umowy ramowej z 2018 roku. Inwestorem sochaczewskiej bazy jest firma Stadler. Wartość inwestycji wyniosła 22 mln zł.

Hala utrzymaniowo-naprawcza dla nowych pojazdów FLIRT ER 160 została zbudowana na mocy umowy podpisanej między Kolejami Mazowieckimi i firmą Stadler w czerwcu 2020 r. Kluczowy dla powstania nowego zaplecza technicznego był również marzec ubiegłego roku, wówczas inwestor otrzymał pozwolenie na budowę. Obiekt znajduje się na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Sochaczew, ulokowanej na granicy miasta Sochaczew i wsi Czerwonka Parcel.

Nowoczesna hala utrzymaniowo-naprawcza to kolejny efekt współpracy pomiędzy samorządem województwa, spółką Koleje Mazowieckie i firmą Stadler. W ciągu niespełna roku powstał nowoczesny obiekt, który będzie idealnym zapleczem dla taboru Kolei Mazowieckich. A warto nadmienić, że nasze pociągi, którymi codziennie dojeżdżają do stolicy tysiące mieszkańców Mazowsza, to również jednez najnowocześniejszych w kraju. Obecnie spółka Koleje Mazowieckie realizuje największy projekt w historii spółek kolejowych wart ponad 2 mld złotych. Przed nami dostawa ostatniej partii 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT – podsumowuje marszałek Adam Struzik.

Zdaniem wiceprzewodniczącego sejmiku województwa mazowieckiego Marcina Podsędka, nowoczesne zaplecze techniczne dla pojazdów Flirt Kolei Mazowieckich jest jedną z ważniejszych inwestycji samorządu Mazowsza.

Zrealizowany przez firmę Stadler obiekt sprawia imponujące wrażenie. To niewątpliwie kolejny ważny etap rozwoju Kolei Mazowieckich, jak również szansa na wzmocnienie gospodarcze powiatu sochaczewskiego – zaznaczył Marcin Podsędka.

 

 Inwestujemy nie tylko w nowoczesne pojazdy, ale także w nasze zaplecza techniczne, m.in. modernizując sekcje napraw i eksploatacji taboru. Otwarta dzisiaj hala utrzymaniowo-naprawcza to obiekt bardzo nowoczesny, który zapewni świadczenie usług na najwyższym poziomie. Otwarcie tej hali to także kolejny dowód na to, że współpraca Kolei Mazowieckich z firmą Stadler jest naprawdę udana. Cieszę się że ten, kluczowy dla utrzymania naszych najnowszych pojazdów obiekt, udało się wybudować w niewiele ponad 12 miesięcy. Dla naszego partnera, firmy Stadler, z pewnością było to ogromne wyzwanie, m.in. z powodu pandemii Covid – 19 i związanych z nią utrudnień. Dziękuję bardzo za sprawną realizację tego projektu – mówi Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

Zakres wykonywanych czynności to prace związane z utrzymaniem pojazdów w poziomach od P1 do P3, a także naprawy bieżące. Jeżeli natomiast pojawi się zapotrzebowanie na naprawy P4 bądź obsługę pojazdów innego typu, to, zgodnie z podpisaną umową, istnieje możliwość rozbudowy hali i rozszerzenia wykonywanych w niej usług.

W naszym parku taborowym mamy już 30 nowoczesnych pojazdów FLIRT serii ER 160. To niemal połowa z realizowanego obecnie kontraktu. Trzeba też przypomnieć, że od 14 lat z powodzeniem użytkujemy 10 ezt FLIRT pierwszej generacji, zbudowanych przez Stadler Polska. Wszystkie nowe pojazdy FLIRT będą serwisowane i naprawiane w nowym obiekcie w Sochaczewie, wyposażonym w najnowsze urządzenia, co niewątpliwie będzie miało wpływ na dalszą poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróżowania na Mazowszu – mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

Firma Stadler jest obecna na Mazowszu od 2006 roku, kiedy to wygrała pierwszy w Polsce przetarg na dostawę 14. pociągów FLIRT (10 dla Mazowsza oraz 4 dla Śląska). Aby zrealizować to zamówienie, otwarty został zakład produkcyjny Stadler Polska w Siedlcach. Dzięki temu cały tabor zamówiony przez polskich klientów został wyprodukowany na Mazowszu. Systematyczna rozbudowa i zwiększanie mocy produkcyjnych sprawiły, że zakład, zatrudniający dziś ponad 1100 pracowników, stał się jednym z największych i najatrakcyjniejszych pracodawców w Siedlcach i jednym z głównych producentów pojazdów szynowych w Polsce. Spółka dostarcza pociągi, tramwaje i wagony metra do najbardziej wymagających klientów lokalnych i zagranicznych. Stadler posiada także zakład w Środzie Wielkopolskiej specjalizujący się w produkcji stalowych pudeł tramwajów, a także dwie placówki serwisowe w Łodzi, świadczące usługi utrzymania flot należących do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i PKP Intercity.

Nowo otwarta hala utrzymaniowo-serwisowa w Sochaczewie to kolejna inwestycja Stadlera na Mazowszu i w Polsce.

Współpraca z władzami regionu oraz naszym Klientem – Kolejami Mazowieckimi trwa już 16 lat. Spółka Stadler Polska założona w związku z otrzymaniem pierwszego zamówienia z Mazowsza świętuje w tym roku 15-lecie istnienia. Nasza kolejna inwestycja – nowoczesna hala serwisowa, którą mam dziś przyjemność otwierać wspólnie z naszymi Partnerami jest kolejnym krokiem w umacnianiu naszej obecności tutaj. Bardzo dziękuję władzom samorządowym Mazowsza oraz Kolejom Mazowieckim za owocną współpracę przez te wszystkie lata. Dzięki temu Stadler może rozwijać się w Polsce, tworzyć atrakcyjne miejsca pracy, rozwijać sieć lokalnych dostawców i partnerów, budując wartość dodaną dla regionu i branży – powiedział Peter Spuhler, prezes zarządu, przewodniczący Rady Nadzorczej Grupy Stadler.

Pojazdy FLIRT eksploatowane w Polsce i serwisowane przez producenta osiągają bardzo dobre wskaźniki niezawodności i gotowości. O flotę przewoźnika dba profesjonalny zespół serwisowy spółki Stadler Service Polska, gospodarza nowego obiektu.

Model współpracy producenta z przewoźnikiem, w ramach którego to producent serwisuje dostarczone pojazdy, sprawdza się bardzo dobrze – pociągi są sprawne technicznie i właściwie przygotowane do eksploatacji, przewoźnik może prowadzić efektywną działalność przewozową, a pasażerowie podróżują komfortowo i bez zakłóceń. Od lat prowadzimy utrzymanie pojazdów FLIRT dostarczonych w ramach zamówienia z 2006, jak i najnowszych pojazdów trzeciej generacji. Bardzo się cieszymy, że będziemy mogli wykonywać naszą pracę w tym nowoczesnym, komfortowym obiekcie. Jestem przekonany, że efektem będą najwyższe wskaźniki niezawodności floty pojazdów FLIRT należących do KM, przekładające się na komfort pasażerów i wyniki przewozowe przewoźnika – podkreśla Marcin Polit, dyrektor zarządzający Stadler Service Polska.

 

Fot. NaKolei.pl

Fot. NaKolei.pl

Fot. NaKolei.pl

Fot. NaKolei.pl

 

Podobne artykuły