Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Grupa Mainfreight dostarczyła sprzęt na budowę Beskidzkiego Tunelu kolejowego na Ukrainie

Grupa Mainfreight dostarczyła sprzęt na budowę Beskidzkiego Tunelu kolejowego na Ukrainie

Redakcja

Ułatwieniem dla transportu ładunków z Europy Zachodniej na Wschód ma być Beskidzki Tunel kolejowy na Ukrainie. Sprzęt na budowę obiektu dostarczyła Grupa Mainfreight – nowozelandzki oprator logistyczny.

Grupa Mainfreight jest jedną z największych grup logistycznych na świecie. Oferuje rozwiązania w ramach łańcuchów dostaw, specjalizując się w transporcie i spedycji drogowej, morskiej lotniczej, logistyce kontraktowej oraz zaawansowanych łańcuchach logistycznych. Działalność operacyjną Grupa Mainfreight rozpoczęła w 1978 roku w Nowej Zelandii w Auckland. Mainfreight Poland jest częścią Grupy Mainfreight oraz kompleksowym dostawcą rozwiązań logistycznych w ramach łańcuchów dostaw. W Polsce Mainfreight jest obecny od 2012 roku, dzięki przejęciu firmy Wim Bosman, działającej na polskim rynku od 2005 roku.

Mainfreight Ukraine dowiozła sprzęt z Włoch na miejsce budowy tunelu. Jest to firma doświadczona i rzetelna, tym samym cała Grupa Meinfreight została partnerem logistycznym projektu. Mainfreight oddelegował w celu przewozu ładunków z Włoch na Ukrainę 11 naczep, każda o ładowności 20 ton. Nadzorowanie etapów transportu i udział w odprawie celnej z Włoch były zadaniami wybranego wcześniej zaspołu pracowników Grupy.

Plany budowy Beskidzkiego Tunelu kolejowego na Ukrainie pojawiły się już w pierwszej połowie 2016 roku. Co więcej Stary Tunel Beskidzki został przebity jeszcze w XIX w. Obecne działania w kwestii nowego tunelu mają zakończyć się w 2018 roku. Tunel wpisze się w europejski korytarz transportowy biegnący na trasie Włochy – Słowennia – Węgry – Słowacja – Ukraina – Rosja. Obiekt odgrywa istotną rolę w transporcie towarów między Zachodem a Wschodem Europy. Przewidywany ruchu kolejowy na tej trasie szacuje się docelowo na ponad połowę pociągów więcej niż dotychczas, czyli ok. 100 pociągów dziennie kursujących w dwie strony.

W Pruszkowie powstał hub przeładunkowy konsolidujący ładunki pochodzące z krajów Europy Zachodniej m.in Beneluxu, Francji, Niemiec, Hiszpanii oraz Włoch, których miejscem docelowym transportu jest Ukraina. Towary trafiające do Pruszkowa są magazynowane, a następnie kompletowane oraz przygotowywane do dalszej wysyłki na wschód, którą co piątek zajmuje się samochód dostawczy w kierunku Kijowa. Warto zaznaczyć, że Mainfreight Poland postanowił uruchomić reguralną linię drobnicową łączącą Polskę z Ukrainą.

Więcej informacji znajdą Państwo na  www.mainfreight.com www.mainfreight.pl

 

Podobne artykuły