Kolej na świecie Tabor

Flirt Akku robi wrażenie. Stadler wystawia swój tabor na InnoTransie

Flirt Akku robi wrażenie. Stadler wystawia swój tabor na InnoTransie fot. Stadler

Flirt Akku to jeden z pojazdów prezentowanych przez Stadler na tegorocznym InnoTransie. To wyjątkowa maszyna z możliwością jazdy na akumulatory.

Wczoraj odbył się pierwszy przejazd pojazdem Flirt Akku z pasażrami na pokładzie. Dziś pociąg prezentuje się podczas targów InnoTrans 2018 w Berlinie.

Pociąg może przejechać nawet 80 km bez sieci trakcyjnej. Jest zasilany akumulatorami. Ta wersja pojazdu powstała na podstawie ezt Flirt 3. Akumulatory są ładowane po wyczerpaniu poprzez sieć trakcyjną, również w czasie jazdy składu. Proces ten trwa ok. 20 minut. Jest to nowoczesne rozwiązanie zwłaszcza dla odcinków niezelektryfikowanych. Prędkość osiągana przez pojazd w czasie jazdy na akumulatorze osiąga 140 km/h.

Pojazd jest już dopuszczony do ruchu przez EBA. Jak pisze producent: Budowane z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, ekonomiczne w eksploatacji i wyjątkowo komfortowe dla pasażerów: pojazdy szynowe marki Stadler łączą moc, niezawodność i bezpieczeństwo — od modułowej koncepcji pojazdu, poprzez małe serie do jednostek dopasowanych do indywidualnych potrzeb.