PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i zabudowę systemu ERTMS/ETCS na linii kolejowej nr 8 w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 8, odcinek Warka–Radom (LOT C,D,E)”, obejmującego dwa obszary LCS: tj. Warszawa Okęcie i Radom.
Przedmiot Zamówienia obejmuje wykonanie:
1) dokumentacji projektowej, w tym:
- projektu budowlanego wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego;
- uzyskanie pozwolenia na budowę i innych niezbędnych decyzji administracyjnych;
- opracowanie projektu wykonawczego;
- opracowanie dokumentacji powykonawczej, w tym geodezyjnej dokumentacji powykonawczej;
2) robót budowlanych w zakresie zabudowy, integracji z systemem ERTMS/GSM-R, przeprowadzenia testów i uruchomienia systemu ERTMS/ETCS poziom 2/GSM-R.3);
3) przeprowadzenia procesu oceny zgodności podsystemów strukturalnych w zakresie objętym zamówieniem na każdym etapie (projektowania, budowy i końcowych prób podsystemu) i przekazanie odpowiednich deklaracji weryfikacji WE i certyfikatów weryfikacji WE dla podsystemów.
Wymagany termin realizacji zamówienia to 32 miesiące.
Oferty można składać do 20 sierpnia 2021 r. Będą oceniane według następujących kryteriów: termin realizacji – waga 30%, doświadczenie personelu wykonawcy – waga 10% oraz cena – waga: 60%.
Przypomnijmy, że zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami na odcinku 92,45 km linii pomiędzy Warszawą Okęciem a Radomiem zainstalowane zostaną urządzenia europejskiego systemu sterowania pociągiem (ETCS) poziomu 2 – komponentu automatycznego systemu ochrony pociągu w ramach Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS).
Dla potrzeb systemu ETCS zostaną zainstalowane nowoczesne komputerowe urządzenia sygnalizacyjne i automatyczne systemy sterowania ruchem, zarządzane z Lokalnego Centrum Sterowania.
Dzięki modernizacji linia kolejowa nr 8 ma spełniać wymogi technicznych specyfikacji interoperacyjności w zakresie infrastruktury, zasilania, sterowania ruchem kolejowym i dostępności dla osób niepełnosprawnych.
O projekcie
Przedmiotem całego projektu jest modernizacja linii kolejowej nr 8 na odcinku Warka – Radom (LOT C, D, E), od km 58,100 do km 100,850. Roboty zostały podzielone na trzy odcinki:
- LOT C od km 58,100 do km 63,400,
- LOT D od km 63,400 do km 85,500,
- LOT E od km 85,500 do km 100,850.
Prace w ramach projektu obejmują m.in.: budowę drugiego toru na odcinku Warka – Radom oraz przebudowę istniejącego mostu nad rzeką Pilicą, kompleksową modernizację infrastruktury w celu podniesienia prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich do 160 km/h oraz 120 km/h dla pociągów towarowych i nacisku 221 kN/oś, przekształcenie części stacji i mijanek w przystanki osobowe, budowę skrzyżowań dwupoziomowych w miejscu przecięcia się z drogami kołowymi o największym współczynniku ruchu, zabudowę systemu sterowania ruchem pociągów na szlakach (samoczynna blokada liniowa czterostawna, dwukierunkowa) zarządzanego z Lokalnego Centrum Sterowania, oraz zabudowę systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 na odcinku od stacji Warszawa Okęcie (km 11,800) do stacji Radom (km 104,250).