Kolej jest dla ludzi

Dzień Pasażera w Siedlcach

Dzień Pasażera w Siedlcach Fot. UTK

Na dworcu w Siedlcach odbył się Dzień Pasażera organizowany przez Urząd Transportu Kolejowego. W piątek 31 stycznia podróżni mogli uzyskać porady dotyczące praw jakie im przysługują. Było to pierwsze spotkanie z 12 zaplanowanych w tym roku na największych dworcach kolejowych w Polsce.

Podróżni mogli uzyskać informacje dotyczące podstawowych praw pasażerów, otrzymać ulotki i broszury informacyjne, a także podzielić się z pracownikami urzędu uwagami związanymi z podróżami koleją. Pasażerowie zainteresowani byli głównie informacjami dotyczącymi możliwości złożenia reklamacji, uzyskania odszkodowania za opóźniony pociąg, a także co zrobić w przypadku zagubienia bagażu.

 

Podczas Dnia Pasażera, punkt informacyjny UTK odwiedziły również osoby głuche i niedosłyszące, które mogły obejrzeć krótkie filmy dotyczące praw pasażerów.

Kolejne spotkanie z ekspertami UTK odbędzie się 28 lutego we Wrocławiu. Informacje na temat praw pasażerów można znaleźć na stronie internetowej UTK w dziale z informacjami dla pasażerów.

Pasażerowie, którzy chcą złożyć skargę lub reklamację w pierwszej kolejności powinni kontaktować się z przewoźnikiem. Jeśli odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca, można skontaktować się z Urzędem Transportu Kolejowego za pomocą formularza internetowego lub wiadomości e-mail na adres pasazer@utk.gov.pl. Infolinia 22 460 40 80 dotycząca praw pasażerów jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.15 – 16.15.