Strona główna » Wiadomości » Duże zamówienie Siemens Mobility w USA – 75 lokomotyw typu Charger

Duże zamówienie Siemens Mobility w USA – 75 lokomotyw typu Charger

Piotr Czartoryski-Sziler
Fot. Siemens Mobility

Spółka Siemens Mobility otrzymała zlecenie na zaprojektowanie i wykonanie 75 sztuk lokomotywy spalinowej typu Charger dla państwowego przewoźnika Amtrak w Stanach Zjednoczonych na sumę 744 milionów euro. 75 lokomotyw zastąpi i wzmocni starzejącą się flotę Amtraka na liniach dalekobieżnych i stanowych- informuje spółka.

Kontrakt zawiera także wieloletnie wsparcie techniczne (TSSSA). Dostawa pierwszych lokomotyw będzie miała miejsce latem 2021 roku, a komercyjne użycie na liniach pasażerskich rozpocznie się jesienią 2021.

Lokomotywy będą ciągnęły pociągi na liniach północ-południe oraz wschód-zachód:

Auto Train (Waszyngton DC do Orlando, FL), California Zephyr (Chicago, IL do San Francisco, CA), Capitol Limited (Waszyngton DC do Chicago, Illinois), Cardinal (Nowy Jork , stan Nowy Jork do Chicago, stan Illinois), City of New Orleans (Chicago, z Illinois do Nowego Orleanu, stan Luizjana), Coast Starlight (Seattle, ze stanu Waszyngton do Los Angeles, Kalifornia), Crescent (Nowy Jork, stan Nowy Jork do Nowego Orleanu, stan Luizjana), Empire Builder (Chicago, Illinois do Seattle, stan Waszyngton ), Lake Shore Limited (Boston w stanie Massachusetts do Chicago, w stanie Illinois), Palmetto (Nowy Jork , stan Nowy Jork do Savannah, w stanie Georgia) Silver Star/Silver Meteor (Nowy Jork, stan Nowy Jork do Miami, Floryda), Southwest Chief (Chicago, stan Illinois do Los Angeles w Kalifornii ), Sunset Limited (Nowy Orlean, w stanie Luizjana do Los Angeles, w Kalifornii) oraz Texas Eagle (Chicago, w stanie Illinois do Los Angeles, w stanie Kalifornia przez San Antonio w Teksasie).

Wszystkie zakontraktowane lokomotywy wejdą do służby do roku 2024.

Jesteśmy dumni i wdzięczni, że byliśmy w stanie pogłębić naszą współpracę ze spółką Amtrak, wiodącym przewoźnikiem pasażerskim w USA. Rozpoczęła się ponad 10 lat temu, kiedy to dostarczyliśmy lokomotywy dla Północno-Wschodniego Korytarza, łączącego dwa największe miasta Ameryki, Waszyngton i Nowy Jork- powiedziała Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility.

I dodała:

Jesteśmy przekonani, że nowe lokomotywy pomogą Amtrakowi zapewnić bezpieczne, przyjazne dla środowiska usługi pasażerskie na światowym poziomie. Chargery zwiększają komfort pasażerów, dostępność pociągów oraz polepszają stabilność pracy składów w ciągu całego cyklu życia pojazdów, tym samym ulepszając rentowność operacyjną pociągów na długodystansowych trasach- stwierdziła Soussan.

125 mil na godzinę

Lokomotywy typu Charger są jednymi z najbardziej popularnych lokomotyw dla pociągów pasażerskich w Północnej Ameryce. Obecnie na trasach tego kraju kursuje ponad 70 sztuk tego typu, pokonując prawie 5 milionów kilometrów tras każdego roku. Umożliwiają one korzystanie z najnowszych systemów bezpieczeństwa, w tym zarządzanie energią podczas zderzenia (Crash Energy Management) oraz certyfikowany w Stanach Zjednoczonych system sterowania pociągiem PTC, który poprawia wydajność składu.

Nowe lokomotywy są w stanie rozpędzić się do 125 mili na godzinę dzięki 16 cylindrowym silnikom QSK95 Cummins o mocy 4.400 koni mechanicznych. Chargery są cichsze niż wymieniane standardowe lokomotywy spalinowe. Idealnie pasują do designu wagonów i są łatwiejsze do sterowania. Płynniejsza kontrola i cichsza jazda zwiększają komfort pasażerów jak i maszynistów.

Nowe lokomotywy są również bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego od ich poprzedników. Spełniają normy emisyjne na poziomie 4, co oznacza, że emisja tlenków azotu jest zmniejszona o ponad 89%, a cząstek stałych o 95% w porównaniu do poziomu 0- czytamy w komunikacie.

Lokomotywy są włączone w program mający na celu ożywianie Amerykańskiej koniunktury i będą produkowane w zakładach Siemensa w Sacramento w Kalifornii. Fabryka w Sacramento jest zasilana w 80% przez energię słoneczną. Silniki diesla są produkowane przez spółkę Cummins w fabryce w Seymour w stanie Indiana.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x