NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura Dolnośląskie rusza z rewitalizacją linii Zgorzelec – Bogatynia, szuka wykonawcy studium

Dolnośląskie rusza z rewitalizacją linii Zgorzelec – Bogatynia, szuka wykonawcy studium

Redakcja
Lewa fotografia autorstwa Krzysztofa Mieloch (2000 rok). Prawa fotografia autorstwa Huberta Waguła (2008 rok)

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego poszukuje wykonawcy wstępnego studium planistyczno – prognostycznego dla projektu pn. Rewitalizacja linii kolejowej Zgorzelec – Bogatynia w celu włączenia Bogatyni do sieci regionalnego, wojewódzkiego transportu kolejowego.

Szacunkowa wartość tego zamówienia to 1 083 333.33 PLN netto, a Studium powinno zostać wykonane do 15 listopada 2021 r. Oferty w przetargu można składać do 17 września 2021 r. O wyborze będzie decydować cena.

Projekt rewitalizacji linii kolejowej Zgorzelec – Bogatynia został zgłoszony do programu Kolej Plus, jako jeden z pięciu projektów województwa dolnośląskiego.

Jak już pisaliśmy na łamach portalu NaKolei.pl w lipcu 2021 r. samorząd ogłosił przetarg na opracowanie wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych dla projektów liniowych do programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej+ do 2028 roku.

Tamto zamówienie zostało podzielone na zadania:

  • Zadanie nr 1: Opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego na odcinku Środa Śląska – Wrocław,
  • Zadanie nr 2: Opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego Rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój,
  • Zadanie nr 3: Opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego dla linii kolejowej nr 310 Kobierzyce – Piława Górna oraz odbudowie drugiego toru na odcinku linii kolejowej nr 285 Wrocław Główny – Kobierzyce.

Warto zatem przypomnieć, że województwo dolnośląskie zgłosiło do programu Kolej + 5 projektów. To:

  1. Poprawa jakości połączeń z Legnicy do Wrocławia na odcinku Środa Śląska – Wrocław. Projekt zakłada wybudowanie podstawowej infrastruktury kolejowej w obrębie Wrocławskiego Węzła Kolejowego na odcinku Wrocław Świebodzki – Wrocław Muchobór. Pozwoli to na uruchomienie nowych połączeń w ramach Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej (WKM) na kierunkach Wrocław – Środa Śląska, Wrocław – Wołów oraz Wrocław – Jaworzyna Śląska. Przebudowie poddana zostanie również stacja Środa Śląska w celu dostosowania jej do kończenia i zaczynania biegu pociągów WKM.
  2. Rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój w celu włączenia powiatu złotoryjskiego i Złotoryi do sieci regionalnego wojewódzkiego transportu kolejowego. Rewitalizowany miałby być odcinek linii kolejowej nr 284 zarządzany przez Spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Jednocześnie dzięki tej inwestycji możliwa będzie rewitalizacja dalszego odcinka linii nr 284 od Jerzmanic-Zdrój do Lwówka Śląskiego, który został przejęty na rzecz Samorządu Województwa Dolnośląskiego.
  3. Poprawa jakości połączeń Dzierżoniowa i powiatu dzierżoniowskiego z Wrocławiem. Będzie to możliwe dzięki wznowieniu ruchu na linii kolejowej nr 310 Kobierzyce – Piława Górna, która jest własnością Samorządu Województwa Dolnośląskiego oraz odbudowie drugiego toru na odcinku linii kolejowej nr 285 pomiędzy stacjami Wrocław Główny a Kobierzyce.
  4. Rewitalizacja linii kolejowej nr 181 na odcinku Oleśnica – Syców – Kępno (skomunikowanie Sycowa, Kępna, Wielunia ze stolicą Dolnego Śląska).
  5. Rewitalizacja linii kolejowych stanowiących ciąg komunikacyjny Zgorzelec – Bogatynia (skomunikowanie Bogatyni ze stolicą Dolnego Śląska).

Studium obejmować będzie następujące etapy:

  • Etap 1 – Pozyskiwanie danych i zdefiniowanie wariantów infrastruktury,
  • Etap 2 – Prognozy ruchu dla wariantów infrastruktury,
  • Etap 3 – Analiza ruchowo-eksploatacyjna dla wariantów infrastruktury,
  • Etap 4 – Oszacowanie kosztów dla wariantów infrastruktury – wstępne RCO, wskazanie istotnych kwestii technicznych,
  • Etap 5 – Wybór preferowanego wariantu,
  • Etap 6 – Ocena wpływu projektu na uzyskanie/usprawnienie połączenia Miasta z miastem wojewódzkim,
  • Etap 7 – Przedłożenie opinii/stanowisk podmiotów/instytucji, które będą realizowały przedsięwzięcia mogące mieć wpływ na realizację Programu i/lub podmiotów/instytucji, które odpowiadają za zarządzanie infrastrukturą kolejową.

Lewa fotografia autorstwa Krzysztofa Mieloch (2000 rok). Prawa fotografia autorstwa Huberta Waguła (2008 rok)

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności