Strona główna » Wiadomości » CPK wybrał wykonawcę bocznicy

CPK wybrał wykonawcę bocznicy

Redakcja
Fot. CPK

Track Tec Construction i Unibep wybudują bocznicę kolejową lotniska CPK w Baranowie.

 

Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnął przetarg na projekt i budowę bocznicy kolejowej, która najpóźniej do końca 2029 roku powstanie na północny – zachód od lotniska. Spośród 15 ofert w postępowaniu spółka wybrała tę należącą do konsorcjum: Track Tec Construction i Unibep. CPK wybrał wykonawcę bocznicy i jeśli nikt nie zaskarży wyników przetargu, to wkrótce dojdzie do podpisania umowy.

Wyłoniony wykonawca (w formule „projektuj i buduj”) będzie odpowiadał za przygotowanie dokumentacji projektowej inwestycji, w tym projektu budowlanego oraz pozyskanie niezbędnych uzgodnień i decyzji umożliwiających wnioskowanie o pozwolenie na budowę.

W kolejnym kroku konsorcjum Trac Tec/Unibep zrealizuje roboty budowlane oraz uzyska pozwolenie na użytkowanie bocznicy. Na odcinku od obszaru włączenia w istniejącą linię kolejową nr 3, do przyszłego terminala towarowego CPK. Na realizację wszystkich zadań, zgodnie z harmonogramem, wykonawca będzie miał trzy lata od momentu podpisania umowy.

Bocznica różnego przeznaczenia

W przetargu na budowę bocznicy wpłynęło 15 ofert, które złożyło siedem firm i osiem konsorcjów. Wszystkie zmieściły się w szacowanym budżecie, który zakładał wydatki w kwocie blisko 300 mln zł brutto. Głównym kryterium oceny złożonych propozycji była cena za usługi.

CPK wybrał wykonawcę bocznicy, która będzie miała długość około 5 km. W pierwszym etapie spółka wykorzysta ją do przeładunku materiałów na potrzeby budowy Lotniska CPK. A także węzła kolejowego oraz linii kolejowej nr 85. W kolejnym, po zakończeniu budowy portu lotniczego, będzie pełniła rolę bocznicy paliwowej.

Wykonawca projektowanej infrastruktury dostosuje ją do parametrów docelowych linii Kolei Dużych Prędkości (KDP). To z  uwagi na zbieżność śladu bocznicy z przyszłą linią kolejową nr 5, czyli trasy CMK Północ. Gdyż bocznica będzie skrajnym, zachodnim torem fragmentu odcinka CPK – Płock – Włocławek). Chodzi o budowę odpowiednich nasypów kolejowych, obiektów mostowych oraz inżynieryjnych.

Przypomnijmy, że w ramach umowy ramowej trwa postępowanie przetargowe na wybór inżyniera kontraktu dla bocznicy kolejowej. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj. W tym przetargu CPK czeka na oferty do 14 listopada. W kolejnym planowanym postępowaniu dotyczącym bocznicy, spółka CPK wspólne z PKP PLK wyłoni wykonawcę, który zrealizuje włączenie tej infrastruktury w istniejącą linię kolejową nr 3.

 

Podobne artykuły