Deutsche Bahn stworzy sieć towarową dla Coca-Coli, w której zostanie zintegrowanych 13. lokalizacji, pomiędzy którymi zostanie uruchomionych 19. tras. Logistyka ma zastąpić łącznie około 3 milionów kilometrów, które przebywały ciężarówki, transportując tą samą ilość towaru.
Coca-Cola w Niemczech coraz częściej przenosi transport dalekobieżny swoich towarów z transportu drogowego, na transport szynowy. Od lutego 2021 roku uruchomiono kolejne dwa nowe połączenia dla Coca-Coli. Natomiast do połowy bieżącego roku, ma powstać ogólnokrajowa „kolejowa sieć towarowa” z dedykacją dla jednego klienta – Coca-Coli. W sieci ma zostać zintegrowanych 13. lokalizacji.
Dzięki nowej, przyjaznej dla środowiska trasie transportowej DB Cargo, każdego roku do środowiska trafia około 1900 ton mniej CO2. A na autostradach jest teraz więcej miejsca: rocznie powinno się oszczędzać około trzech milionów kilometrów dla ciężarówek na połączeniach dalekobieżnych – zaznacza Deutsche Bahn.
Coca-Cola i DB Cargo rozpoczęło współpracę w 2016 roku. Wtedy uruchomiono pilotażowo pierwsze trasy dalekobieżne. Od tego czasu rozbudowywano kolejne połączenia. Teraz powstanie sieć połączeń operatorskich, które będą się składać z 19. tras, miedzy 13. lokalizacjami Coca-Coli w Niemczech.
Jest to możliwe przede wszystkim dlatego, że możemy zlecać transport kolejowy towarowy DB Cargo równie szybko, jak transport drogowy – w zaledwie trzy dni. Ponieważ wielokrotnie zdarza się, że popyt gwałtownie się zmienia, ta elastyczność jest szczególnie ważna dla nas jako firmy produkującej dobra konsumpcyjne. To nam pomaga – powiedział Tilmann Rothhammer, Dyrektor Zarządzający ds. Obsługi Klienta i łańcucha dostaw w Coca-Cola European Partners.
Coca-Cola w Niemczech postawiła sobie za cel zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych o 30% w 2030 roku. Natomiast całkowitą neutralność klimatyczną chcę osiągnąć już w roku 2040.
Historia współpracy DB Cargo z Coca-Cola
- 2016 rok: pierwsze kolejowe przewozy między lokalizacjami Coca-Coli w Niemczech;
- 2019 rok: 1,4 miliona kilometrów przeniesionych z dróg na kolej – szacunkowo 700 ton CO2 mniej;
- 2020 rok: 1,7 miliona kilometrów przeniesionych z dróg na kolej – szacunkowo 1000 ton CO2 mniej;
- 2018-2020: Zwiększenie liczby lokalizacji w siatce połączeń kolejowych dla Coca-Coli z pięciu do jedenastu;
- 2018-2020: Zwiększenie liczby tras w sieci kolejowej dla Coca-Coli z czterech do dziewięciu.