NaKolei.pl WiadomościPrzewozy towarowe CD CARGO Poland będzie wozić węgiel dla PGNiG

CD CARGO Poland będzie wozić węgiel dla PGNiG

MM
Fot. CD Cargo

PGNiG Termika wybrała przewoźnika, który wykona transport kolejowy 1 050 000 ton węgla energetycznego do zakładów spółki w okrsie od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2024 r. Usługa będzie realizowana przez CD CARGO Poland, która o 0,10 pkt pokonała DB CARGO.

Poszczególne oferty zostały ocenione w następujący sposób:

  1. CD CARGO Poland sp. z o.o. – 100 pkt, cena oferty 76 016 346,23 zł brutto,
  2. DB CARGO Polska S.A. – 99,90 pkt, cena oferty 76 199 573,79 zł brutto,
  3. PKP CARGO S.A. – 98,30 pkt, cena oferty 92 836 725,38 zł brutto.

Jedyne kryterium wyboru stanowiła cena. Na sfinansowanie zamówienia pierwotnie przeznaczono 43 171 188,21 zł brutto.
Przypomnijmy, że zamawiający przewiduje, iż w ramach umowy ilość towaru do przewiezienia na podstawie złożonych zamówień osiągnie liczbę 1 050 000 ton, ale może zostać przekroczona przy realizacji ostatniego w ramach umowy zamówienia, na skutek załadowania w ostatnim składzie ilości towaru przekraczającej (łącznie z poprzednimi dostawami) tę wartość. Zamawiający zagwarantował natomiast, iż w ramach umowy łączna ilość towaru, którego przewóz zostanie objęty zamówieniami złożonymi przez zamawiającego osiągnie co najmniej liczbę 850 000 ton.

Transport węgla będzie odbywał się według harmonogramu. Przewoźnik będzie transportować towar na następujących trasach w relacji bezpośredniej:

  1.  od poszczególnych Miejsc Załadunku Towaru do punktu zdawczo-odbiorczego bocznicy EC Siekierki (bocznica połączona jest z siecią PKP PLK S.A. poprzez stację Warszawa Okęcie),
  2. od poszczególnych Miejsc Załadunku Towaru do punktu zdawczo-odbiorczego bocznicy EC Żerań (bocznica połączona jest z siecią PKP PLK S.A. poprzez stację Warszawa Praga). Miejsc załadunku wskazano 25.

Przewoźnik będzie musiał zapewnić sprawne wagony i lokomotywy w liczbie niezbędnej do terminowego i należytego wykonania umowy w następujących asortymentach:

  1. w przypadku transportu na trasach od Miejsc Załadunku Towaru do stacji Warszawa Okęcie – wagony węglarki czteroosiowe konstrukcji stalowej typu E, serii Eas z trwałym zabezpieczeniem czołowych uchyłów, serii Eaos – wagon węglarka normalnej budowy z płaską podłogą, 4-osiowy, 50 t <= gr. obc. <60 t, przystosowany do wyładunku na wywrotnicach obrotowych – bocznych, ze stalową podłogą o nacisku na oś nie większym do 221 kN;
  2. w przypadku transportu na trasach od Miejsc Załadunku Towaru do stacji Warszawa Praga – wagony typu „Talbot” o nacisku na oś do 221 kN oraz z urządzeniami rozładunkowymi wagonu sterowanymi z pomostu hamulcowego wagonu. W szczególnych przypadkach, na żądanie zamawiającego dopuszcza się transport węgla od Miejsca Załadunku Towaru do stacji Warszawa Praga w wagonach węglarkach o nacisku na oś nie większym niż 221 kN.

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności