Konferencje i spotkania Przewozy towarowe Tabor Wiadomości

Budowa dwunapędowej autonomicznej lokomotywy. PKP CARGO podpisało umowę z PESA Bydgoszcz

Budowa dwunapędowej autonomicznej lokomotywy. PKP CARGO podpisało umowę z PESA Bydgoszcz fot. NaKolei.pl

Dziś, 19 września, na targach InnoTrans 2018 odbyło się podpisanie umowy PKP CARGO z Pesą Bydgoszcz S.A. w sprawie budowy dwunapędowej autonomicznej lokomotywy.

Tak jak zapowiedziano, dziś PKP CARGO podpisało umowę z Pesą Bydgoszcz w kwestii stworzenia nowoczesnego taboru. Budowa dwunapędowej autonomicznej lokomotywy to przedmiot nawiązanej dziś współpracy z polskim producentem. Umowa została podpisana przez prezesa PKP CARGO S.A. Czesława Warsewicza, szefa Pesy Bydgoszcz S.A. Krzysztofa Sędzikowskiego i dyrektora IPS „TABOR” Macieja Andrzejewskiego.

W pierwszej kolejności chodzi nam o pozyskanie lokomotyw dwunapędowych z modułem dojazdowym, które moglibyśmy od razu wykorzystywać w naszej pracy. Lokomotywa autonomiczna byłaby kolejnym etapem rozwojowym takiego pojazdu. – powiedział Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A.

Przewiduje ona, że PKP CARGO i Pesaopracują założenia technicznei konfigurację projektowanej lokomotywy, które zostaną zweryfikowane przez naukowców z IPS „TABOR”. Drugim etapem będą prace projektowe i badawcze, a następnie Pesa przystąpi do budowy dwusystemowej, elektryczno-spalinowej autonomicznej lokomotywy. Pierwszy pojazd będzie testowany przez PKP CARGO, dzięki czemu w warunkach normalnej pracy torowej będzie można sprawdzić funkcjonowanie lokomotywy oraz wprowadzić korekty i udoskonalenia w jej konstrukcji.

Pojazd ma osiągnąć poziom automatyzacji GoA3. W praktyce będzie to oznaczało, iż lokomotywa nie będzie wymagała kontrolowania trasy przejazdu przez maszynistę, gdyż bezpieczeństwo zapewni układ autonomicznego sterowania kierowany przez sztuczną inteligencję (AI).

Dziś o godz. 15.00, w Centrum Prasowym (hala 6.3, sala A) odbędzie się również konferencja prasowa PKP CARGO S.A. na temat funkcjonowania kolejowych przewozów towarowych w europejskim korytarzu północ-południe i na Nowym Jedwabnym Szlaku.