Infrastruktura
Partnerzy działu
partner-dzialu-logo-blueocean

Będą nowe terminy na E20 Siedlce – Terespol. Biała Podlaska z ponad rocznym opóźnieniem

Będą nowe terminy na E20 Siedlce – Terespol. Biała Podlaska z ponad rocznym opóźnieniem Fot. Bartosz Wołoszko

Jak dowiedział się portal NaKolei.pl, PKP PLK S.A. procedują aneks do umowy z firmą Trakcja S.A. wydłużający termin realizacji inwestycji na linii E 20 na odcinku Siedlce – Terespol. Natomiast opóźniająca się modernizacja stacji Biała Podlaska ma zakończyć się w IV kwartale 2021 roku.

W 2017 roku rozpoczęła się przebudowa linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce – Terespol. Teraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. procedują aneks do umowy z wykonawcą, wydłużający termin realizacji projektu pn. “Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap II – LCS Terespol”. Aneks będzie zawierać nowy harmonogram realizacji inwestycji.

Wydłużenie realizacji projektu wynika z rozszerzenia prac. Zamiast jednego toru powstanie dwutorowe połączenie infrastruktury PLK z infrastrukturą Cargotor w rejonie posterunku odgałęźnego Magdalenka. Zwiększy ono możliwości przewozu towarów na sieci kolejowej – powiedział portalowi NaKolei.pl Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK.

Modernizacja stacji Biała Podlaska miała zakończyć się w sierpniu 2020 roku, gdzie prace projektowe rozpoczęły się w 2017 roku. Do naszej redakcji dotarły informacje od “Byłego pasażera kolei odcięty od Polski” (tak ta osoba podpisała się w mailu), która zirytowana przedłużającą się modernizacją prosiła o interwencję.

Bezpośrednie przełożenie na tempo wykonywanych robót na stacji Biała Podlaska ma również kondycja firmy Trakcja S.A. – poinformował portal NaKolei.pl Rafał Wilgusiak.

Mieszkańcy w dalszym ciągu oczekują na zakończenie budowy przejścia podziemnego, gdzie opóźnienia miały wystąpić z powodu “szeregu niezidentyfikowanych kolizji z infrastrukturą podziemną”.

Na stacji Biała Podlaska powstał nowy peron wyspowy, który wyposażono w szeroką wiatę. Powstała główna konstrukcja przejścia podziemnego od strony ul. Dokudowskiej. Wspólnie z miastem prowadzone są prace w rejonie nowego wiaduktu kolejowego nad ul. Lubelską/Wiktorowską w Białej Podlaskiej. PLK wybudowały wiadukt kolejowy, po którym od ubiegłego roku kursują pociągi. Do wykonania została budowa murów oporowych, które dodatkową zabezpieczą obiekt. Wykonawca wybrany przez Miasto Biała Podlaska wybuduje układ drogowy pod wiaduktem. Obiekt usprawni komunikację w mieście i podniesie poziom bezpieczeństwa na linii kolejowej. Zakończenie prac na stacji Biała Podlaska jest planowane na IV kwartał 2021 r – mówi Rafał Wilgusiak.

W ramach modernizacji stacji Biała Podlaska ma zyskać nowy układ torowy i sieć trakcyjną, które umożliwą obsługę składów towarowych o długości 740 metrów. W następnym etapie prace przeniosą się na drugą stronę stacji i obejmą peron nr 1 oraz drugą część przejścia podziemnego od strony dworca. A więc pasażerowie z Białej Podlaskiej muszą uzbroić się w cierpliwość. Będąc optymistycznej myśli modernizacja stacji zakończy się do końca 2021 roku.

Na przystanku Biała Podlaska Wschodnia (wcześniejsza nazwa robocza to Biała Podlaska Rozrządowa) wykonawca wybudował dwa jednokrawędziowe perony. Do wykonania zostały drogi dojścia do pociągów oraz wiaty i ławki. Planowanie oddanie peronów do użytku podróżnym nastąpi do końca tego roku – tłumacz Rafał Wilgusiak.

Czekamy więc na zakończenie procedury zmiany terminów realizacji inwestycji na E20.Wartość projektu „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” to ponad 540 mln zł.