NaKolei.pl WiadomościKolej na świecie Austriackie ÖBB otwiera nową spółkę w Chinach. Zachęca do omijania Rosji podczas przewozu towarów z Chin

Austriackie ÖBB otwiera nową spółkę w Chinach. Zachęca do omijania Rosji podczas przewozu towarów z Chin

Adrian Izydorek
Fot. ÖBB

ÖBB Rail Cargo Group otwiera nową spółkę Rail Cargo International Freight, która będzie funkcjonować na chińskim rynku. Przewoźnik zaoferuje swoje usługi logistyczne bez żadnych chińskich pośredników.

Oficjalnie nowa Spółka w Szanghaju rozpocznie swoją działalność na początku 2023 roku. Austriacka Grupa ÖBB w ten sposób chce wzmocnić swoją pozycję na euroazjatyckim rynku, tym samym jak zaznacza przewoźnik: ÖBB będzie mogło teraz po raz pierwszy bezpośrednio oferować własne usługi logistyczne w Chinach.

Nowa spółka RCG w Szanghaju wzmacnia nasze działania sprzedażowe i zmniejsza naszą zależność od zewnętrznych partnerów w Chinach. Jest to dość kluczowe, ponieważ biznes w Chinach odbywa się prawie wyłącznie lokalnie. Ponadto chcemy rozszerzyć nasz udany rozwój wzdłuż Nowego Jedwabnego Szlaku, przesuwając trasę przez Korytarz Centralny – powiedział Prezes Rail Cargo Group, Clemens Först.

Austriakom chodzi więc o rozwój szlaku, w którym pomijana jest Rosja i Białoruś, ale tym samym również i Polska, a dokładniej terminale przeładunkowe w Małaszewiczach. Minusem przebiegu Szlaku Centralnego jest przymus przeprawy promowej przez Morze Kaspijskie z Kazachstanu do Azerbejdżanu oraz kolejnego przeładunku przy przeprawie przez Morze Czarne.

Spółka celowa

Jak wskazują Austriacy, dzięki nowej spółce-córce na chińskim rynku, ÖBB Rail Cargo Group będzie mogło bezpośrednio oferować swoje usługi logistyczne, wraz z usługami spedycyjnymi w Azji – od transportu po odprawę celną, przez przeładunek itd.

Sieć RCG rozciąga się już przez cały kontynent euroazjatycki aż do Chin. Do wybuchu wojny na Ukrainie tzw. korytarz północny (czyli z Chin przez Rosję do Europy) był priorytetem na Nowym Jedwabnym Szlaku. Jako alternatywę ÖBB Rail Cargo Group lobbuje od marca 2022 roku Korytarz Centralny (tj. z Chin przez Kazachstan przez Azerbejdżan/Gruzję i Morze Czarne do Rumunii i dalej do Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej). Dzięki atrakcyjnemu czasowi tranzytu RCG tworzy niezawodną alternatywę dla frachtu morskiego i lotniczego. Ponadto pozwala ominąć wciąż mocno zatłoczone porty przeładunkowe w północnej i południowej Europie – czytamy w komunikacie ÖBB

RCG obsługuje około 600 pociągów rocznie na trasach Nowego Jedwabnego Szlaku.

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności