KDP Tabor Wiadomości
Partnerzy działu

KDP

KDP · aktualności · prace studialne · przetargi. Na portalu NaKolei.pl publikujemy najnowsze informacje związane z: KDP.

9 firm rozpoczęło dialog techniczny z NCBR i PKP Intercity ws. pociągów do obsługi CPK

9 firm rozpoczęło dialog techniczny z NCBR i PKP Intercity ws. pociągów do obsługi CPK Fot. PKP Intercity

9 firm zgłosiło się do dialogu technicznego, którego efektem ma być przetarg na dostawę nowych pociągów do obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego. Wśród nich znalazły się m.in. Pesa, Siemens, Alstom i Newag.  

Podczas I Kongresu Rozwoju Kolei prezes Zarządu PKP S.A. Krzysztof Mamiński zadeklarował, że do obsługi połączeń z CPK ma być 130  jednostek taborowych: 80 międzyregionalnych i 50 kategorii Inter City, a dodatkowo 20 w ruchu aglomeracyjnym.

To skok jakościowy w polskim kolejnictwie w ruchu pasażerskim, bo to będą prędkości do 250 km/h- mówił Mamiński.

Pociągi miałyby być dostosowane do automatycznej wymiany bagażu wraz z możliwością dokonania lotniczej odprawy pasażerów i bagażu na pokładzie pociągu.

Rzecznik NCBR informuje, że do dialogu technicznego zgłosiły się następujące podmioty:  Newag, B&L International, Alstom Konstal, H.Cegielski-FPS, Pesa, Bombardier, Stadler, CAF oraz Siemens.

Nabór wniosków zakończył się 15 stycznia. Zgodnie z harmonogramem rozmowy miały się rozpocząć od początku lutego i zakończyć do końca marca. To jest postępowanie, które jest adekwatne do tego, które robiliśmy w programie Bezemisyjny Transport Publiczny. Tam też był najpierw dialog techniczny, a potem ogłoszenie właściwego postepowania. Z tym, że tu prawdopodobnie tryb będzie nieco inny, ale za wcześnie, żeby o tym rozstrzygać- powiedział portalowi NaKolei.pl Kamil Melcer.

Rzecznik dodaje, że chodzi o to, żeby wszystkie założenia, które są w tym projekcie, były nie tylko zgodne z zapotrzebowaniem ze strony ich partnera PKP Intercity, ale także z uwarunkowaniami technicznymi i specyfiką tej branży.

Cele biznesowe i plany PKP Intercity są dość szerokie. Z naszego punktu widzenia będziemy finansować pewien projekt badawczo-rozwojowy związany z rozwojem taboru kolejowego, zgodnie ze specyfikacją i założeniami, które wspólnie wypracujemy. Temu też ma służyć dialog techniczny. Nie jest jednak tak, że jest to rozwiązanie, które będzie opracowane tylko i wyłącznie na potrzeby CPK- informuje rzecznik NCBR.